Nowa nazwa jest pierwszym krokiem firmy w kierunku stworzenia multiplatformy, która obok zamówienia taksówki zaoferuje także alternatywne środki transportu w mieście. Jesienią FREE NOW również w polskich miastach udostępni użytkownikom swojej aplikacji usługę wynajęcia e-hulajnóg siostrzanej marki Hive. W ten sposób firma chce stworzyć swoim klientom ofertę opartą na synergii różnych form przemieszczania się po mieście.
- Bardzo nas cieszy, że usługa hive już jesienią będzie dostępna również dla użytkowników korzystających z aplikacji FREE NOW. – mówi Łukasz Gontarek, city manager hive w Warszawie – Aktualnie e-hulajnogi hive są dostępne w 7 miastach Europy, w tym w Warszawie oraz Wrocławiu, a do końca roku naszym celem jest rozszerzenie swojej obecności na około 20 miast i stanie się głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg.
Nowa identyfikacja
Obok nazwy, zmianie ulega cała identyfikacja wizualna marki. Zmienią się barwy logo oraz aplikacji i oczywiście oklejenia na samochodach świadczących usługi taksówkarskie jako FREE NOW. Firma 2 lipca br. rozpoczęła również, największą z dotychczas realizowanych, globalną kampanię w całej Europie. Korporacja chwali się, że inwestycja w działania marketingowe obejmujące rebranding z mytaxi na FREE NOW kosztowała ją dwucyfrową liczbę milionów euro.
- To wielki i ekscytujący dzień dla naszej firmy. - mówi Eckart Diepenhorst, CEO FREE NOW w Europie - Stajemy się globalnym graczem, za którym stoją silni inwestorzy. Za zmianą nazwy idzie przemiana w kierunku multiplatformy, a jej pierwszy etap rozpoczął się w ubiegłym roku, gdy wprowadziliśmy z sukcesem e-hulajnogi hive na ulice europejskich miast i zmieniliśmy interfejs aplikacji dodając nowe opcje. Taksówki nadal pełnią ważną rolę w naszej usłudze, ale wierzymy, że dołączenie kolejnych alternatywnych usług mobilnościowych w aplikacji, takich jak wynajem e-hulajnóg, ułatwi użytkownikom poruszanie się po mieście i przekona ich do multimodalnego korzystania z transportu. Nasza misja, to mobilność dostępna dla każdego - bez względu na wiek, zarobki i miejsce zamieszkania.
Funkcjonalna aplikacja
Twórcy aplikacji mytaxi, która narodziła się jako start-up w Hamburgu, chcieli zaoferować pasażerom, ale również kierowcom, nowoczesną i alternatywną formę zamawiania taksówek. Mechanizm działania firmy opiera się o aplikację dostępną na urządzenia mobilne, co pozwoliło odejść od modelu zamawiania taksówek za pośrednictwem centrali telefonicznej.
- Ostatnie badania wewnętrzne użytkowników pokazały nam, że aż 70% pasażerów oczekuje znajomości ceny z góry i to jest czynnik decydujący o zamówieniu przez nich przejazdu - mówi Krzysztof Urban - Dlatego wprowadziliśmy opcję Lite, dzięki czemu nasza usługa stała się w pełni transparentna i przystępna. Cieszymy się też ze zbliżającego się z początkiem 2020 roku wejścia w życie regulacji dot. rynku taxi, która wyrówna zasady na rynku przewozów i uwzględnia postęp technologiczny.
Jak zapewnia firma, dotychczasowi użytkownicy aplikacji mytaxi zachowają swoje ustawienia i osobiste dane. Wystarczy z poziomu aplikacji dokonać jej zaktualizowania, by korzystać z nowej odsłony.
Miliony pasażerów
Rozwiązanie zaproponowane przez mytaxi szybko przyjęło się i zyskało popularność w 9 krajach. W ciągu jednej dekady firma odnotowała 100 mln zrealizowanych przejazdów, 14 mln pasażerów i 100 000 kierowców. Do rozwoju marki przyczyniło się wsparcie inwestora – koncernu Daimler. W lutym 2019 r. firma zyskała kolejnego inwestora – BMW, które połączyło siły z Daimlerem na płaszczyźnie usług moblinościowych i tak narodziła się rodzina marek NOW.
- Wartości, jakimi kieruje się nowa marka, to wolność przemieszczania się po mieście, które odbywa się bezstresowo - mówi Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager FREE NOW Polska - Aż 80% mieszkańców miast, przyznaje, że przemieszczanie się w mieście wywołuje poczucie stresu. Naszym celem jest zredukowanie go do zera i zaoferowanie wielu możliwości dotarcia na miejsce. Korzystając z FREE NOW użytkownik może mieć pewność, że znajdziemy dla niego najbardziej optymalną drogę i sposób dotarcia do celu. Kampania FREE NOW pod hasłem “Miasto jest Twoje” będzie widoczna we wszystkich 100 miastach w Europie.
Siedem lokalizacji w Polsce
Taksówki w barwach nowej marki FREE NOW są już widoczne w siedmiu polskich aglomeracjach. Z firmą współpracuje ponad 6 tys. kierowców w całej Polsce.
- Uważamy, że mobilność to coś więcej, niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW Polska - Musi ona gwarantować wolność wyboru, bezpieczeństwo, innowacyjność i transparentność. Dlatego, nasz model operacyjny nie ulega zmianie. Nadal współpracujemy wyłącznie z licencjonowanymi kierowcami, którzy gwarantują bezpieczeństwo i doświadczenie. Będziemy się rozwijać wprowadzając nowe opcje i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku.
Marki w ramach grupy FREE NOW
W skład marki NOW wchodzą obecnie SHARE NOW, REACH NOW, CHARGE NOW i PARK NOW, zapewniające takie usługi jak carsharing czy wyszukiwanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Grupę FREE NOW tworzą takie marki jak: Kapten (Francja, Szwajcaria i Wielka Brytania), Beat (Grecja i Ameryka Łacińska) oraz Clever (Rumunia). Ich rebranding na FREE NOW jest zaplanowany w późniejszym czasie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.