Nowe miejsca parkingowe nakładają się z przestrzeniami dla hulajnóg
Do końca maja 2025 r. ma potrwać wymalowanie ponad 300 miejsc postojowych dla hulajnóg, a od niedawna rozpoczęto też prace nad poszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania. Zmiany wejdą w życie wraz z 2 czerwca 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania nie będzie obowiązywać już w godz. 8–18, a 7–10. SPP podzieli cennik na łodzian i przyjezdnych, obejmie też znacznie większą liczbę ulic Śródmieścia czy na Radiostacji.
Obszary Strefy Płatnego Parkowania w Łodzi. / źródło: Urząd Miasta Łodzi
Na wielu ulicach Łodzi od kilku dni można spotkać ekipy techniczne, które stawiają nowe parkometry i wyznaczają miejsca dla zmotoryzowanych. Jedno z nich, przy ul. Rewolucji 1905 roku, znajduje się bardzo blisko miejsca postojowego dla hulajnóg.
Przy ul. Rewolucji 1905 roku „brakuje” chodnika
Jednym z miejsc, w których wymalowano nowe miejsca parkingowe dla kierowców, jest ul. Rewolucji 1905 roku – tuż za skrzyżowaniem z remontowaną ul. Sterlinga. To tam niedawno pojawiły się też przestrzenie dla hulajnóg, które teraz niemal nakładają się z nowo powstałymi miejscami dla zmotoryzowanych.
– Nie wiem, jak miałabym tu przechodzić z dzieckiem, gdyby parking był pełny. Może nie będzie, ale i tak źle to wygląda
– mówi nam jedna z mieszkanek ul. Sterlinga, pani Marta.
Sprawę nagłośniła Klaudia Domagała z Konfederacji, a odcinek przy ul. Rewolucji 1905 roku w Łodzi nazwała „najwęższym chodnikiem świata”.
Życzę powodzenia pieszym, gdy ktoś zaparkuje hulajnogę w poprzek (legalnie!). Mniej do śmiechu będą mieli rodzicie z wózkami dla dzieci czy osoby na wózkach inwalidzkich. Pozostanie chodzenie po jezdni
– komentuje.
Żeby dolać oliwy do ognia dodam, że w tym miejscu i po tej stronie ulicy istniał zakaz parkowania. Wszystko się zmieniło, gdy ta ulica została włączona w Strefę Płatnego Parkowania. Wówczas "okazało się", że samochody mogą parkować na nowym chodniku. Eureka! Jeśli tak, to dlaczego w trakcie remontu nie zrobiono tam obniżonego krawężnika? Czy sam chodnik jest dostosowany do parkowania na nim pojazdów? Jakie było uzasadnienie dla zakazu parkowania przed włączeniem ulicy do SPP?
– pyta.
Nie brakuje też głosów internautów – ci żywo, i raczej negatywnie, komentują taką zmianę. Padają też propozycje rozwiązania problemu:
Miejsca parkingowe dla aut niech zostaną, bo i tak ciężko jest z parkowaniem. Parking dla hulajnóg przenieść gdzieś, gdzie nie będą przeszkadzać
– podsuwa pomysł pani Kinga.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.