Wielkimi krokami zbliżamy się do finału tegorocznego Łódzkiego Roweru Publicznego.
Łódzki Rower Publiczny 2024 - statystyki za sezon od 2 kwietnia do 1 września
Po niezbyt udanym sezonie rowerów publicznych w poprzednich latach udało się wybrać nowego operatora, którym została firma Nextbike. Na ulice Łodzi wyjechało 1200 rowerów, które są dostępne na 121 stacjach.W raporcie podsumowującym trwający sezon (do 1 września 2024 r.) liczby prezentują się następująco:
- liczba wypożyczeń 407 575
- przejechane km 806 429,17
- liczba zarejestrowanych użytkowników 24 316
- łączny czas wypożyczeń 6 705 211 minut
- średnia wypożyczeń 16,45 minut
W TOP10 stacji wypożyczeń i zwrotu znalazły się stacje plac Wolności, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska/Zamenhofa, Piłsudskiego/Sienkiewicza, Piotrkowska/pasaż Rubinsteina, Parkowa/Inżynierska, Piotrkowska/Tuwima, Mickiewicza/Żeromskiego, Zgierska/Stary Rynek oraz dworzec Łódź Fabryczna.
Kiedy połączenie Łódzkiego Roweru Publicznego z Rowerowe Łódzkie?
Miasto nie kryje, że jest zadowolone ze współpracy z obecnym operatorem.
- Powrót do współpracy i do tej relacji z firmą Nextbike był strzałem w dziesiątkę. Trzeba powiedzieć, że to była prawdziwa dobra zmiana z naszej strony, a oprócz słów, najwięcej mówią tutaj cyfry i to, z jaką popularnością ten rower się cieszył w tej edycji
- mówi Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Następnym krokiem w sprawie rozmów o przyszłości rowerów publicznych w Łodzi będzie ich integracja z systemem wojewódzkim. Przypomnijmy, funkcjonowanie dwóch osobnych systemów rowerowych sprawia, że spora część użytkowników nie odróżnia stacji oraz rowerów, w efekcie pozostawia rowery na nieodpowiedniej stacji.
- To jest moment, żeby ocenić to jak ten system się udał, jakie są elementy do poprawy no i też zbliżyć się do decyzji czy chcemy ten projekt dalej kontynuować, jeśli tak, to w jakiej formule?
- dodaje Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.
Jeszcze we wrześniu 2024 ma się odbyć specjalne spotkanie w sprawie rozszerzenia systemu Łódzkiego Roweru Publicznego tak, aby był spójny z systemem „Rowerowe Łódzkie”.
- Chcemy, aby ten projekt był realizowany w formie projektu aglomeracyjnego, takiego, który będzie integrował Łódź z miastami ościennymi. W tym zakresie chcemy wypracować wspólne stanowisko z urzędem marszałkowskim, jako jednym z liderów tego projektu. Już 26 Września odbędzie się połączone posiedzenie Komisji Transportu Rady Miejskiej w Łodzi oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego Sejmiku Województwa Łódzkiego, gdzie będziemy chcieli się spotkać i podyskutować, jak można byłoby ten projekt ubrać żeby on nabrał charakteru aglomeracyjnego i żeby te funkcje transportowe były jeszcze bardziej dominujące
- podkreśla przewodniczący rady miejskiej.
Przypomnijmy, tegoroczna edycja Łódzkiego Roweru Publicznego wystartowała 2 kwietnia i była efektem zerwania umowy z poprzednim operatorem.
- Współpraca z operatorem systemu jest naprawdę bardzo dobra
- podkreśla Domaszewicz.
Wakacje w Łódzkim Rowerem Publicznym
Tylko w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) z publicznych rowerów w Łodzi skorzystało 176 062 osób, przejechano 259 787 km i przybyło aż 5511 nowych użytkowników.
- Nie pozostaje mi nic innego, jak podziękować Łodzi za obdarzone zaufanie. Praktycznie każdego miesiąca, od 2 kwietnia, kiedy system został uruchomiony, dokładamy starań, żeby ten system dobrze funkcjonował sprawnie, rowery zawsze były na czas na stacjach, żeby były szybko serwisowane i to działa. Jesteśmy w gotowości, żeby ten projekt kontynuować i rozwijać
- mówi Marcin Sałański, firma Nextbike, operator Łódzkiego Roweru Publicznego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.