reklama
reklama

Nowa Strategia Miasta jeszcze nie jest gotowa. A już kosztowała 150 tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Nowa Strategia Miasta jeszcze nie jest gotowa. A już kosztowała 150 tysięcy złotych - Zdjęcie główne

Nowa Strategia Miasta jeszcze nie jest gotowa. A już kosztowała 150 tysięcy złotych TuŁódź Łódź Wiadomości Łódzkie

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWielkim echem w ostatnich dniach odbiła się informacja o Nowej Strategii Miasta pod nazwą „Łódź jutra”. - Za przygotowanie strategii odpowiedzialna jest firma Questus Robert Kozielski, która swą ofertę wyceniła na 143 tys. 910 zł. (brutto) - podaje Dziennik Łódzki.
reklama

Nowa Strategia Miasta szybciej dzięki pandemii 

O nowej strategii rozwoju Łodzi urzędnicy myśleli już w zeszłym roku, ale prace przyspieszono, gdy do Polski zaczął docierać wirus COVID-19. 

Za przygotowanie projektu nowej strategii odpowiada prof. Robert Kozielski, specjalista strategii rynkowych i marketingu, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego, od niedawna jej nowy prorektor ds. rozwoju.

!reklama!

Założenia Strategii

Zgodnie z założeniami Strategii, Łódź ma być współtworzona przez mieszkańców. Wprowadzone zostaną unikatowe na skalę kraju rozwiązania, w których miasto będzie wspierać lokalne inicjatywy i projekty na niespotykaną dotąd skalę.

reklama

- Będziemy pierwszym miastem w Polsce i prawdopodobnie jednym z pierwszych w Europie, które przygotuje strategię rozwoju odpowiadającą nowym wyzwaniom i nowej rzeczywistości, w jakiej wszyscy się obecnie znajdujemy. Gdy wszystko zwalnia, my chcemy przyspieszyć. Tam, gdzie większość widzi kryzys, my dostrzegamy szansę. W czasie światowej epidemii i zmian klimatu, mamy szansę wyznaczyć drogę, którą podążą inni. Przez lata goniliśmy innych, dziś czas na to, abyśmy stali się liderem - mówiła Hanna Zdanowska.

Nowa Strategia rozwoju Łodzi do 2030 roku jest na razie jednak w powijakach, bo cały dokument ma powstać po szerokich konsultacjach z łodzianami.

Wizja: Łódź – miasto tworzone wspólnie

Wojciech Rosicki podkreśla, że celem władz Łodzi jest włączenie w proces wspólnego zarządzania miastem jak największej liczby łodzian: - Urząd będzie pełnił funkcję lidera, motywującego mieszkańców do działania oraz animatora zapewniającego mieszkańcom niezbędne narzędzia do realizacji ich pomysłów.

reklama

Hanna Zdanowska dodaje: - Chcę, żeby łodzianie w większej niż dotychczas skali decydowali o kształcie miasta. Nie tylko w sferze pomysłu i podejmowania decyzji, jak w przypadku Budżetu Obywatelskiego, ale także poprzez zaangażowanie się w realizację tych pomysłów. Np. lokatorzy kamienicy przy ul. Legionów chcieli miejsca na sąsiedzkie spotkania. I je sobie zrobili, postawili krzesła, stół, zbudowali altanę. Pan Michał wymarzył sobie ławkę na pamiątkę pierwszej randki z ukochaną. I ławka stoi w parku na Zdrowiu. Chcę podzielić się władzą z mieszkańcami. Chcę pomagać realizować ich marzenia.

Przykładowe cele strategiczne

Łódź silna i odporna

  • Miasto bezpieczne - podniesienie odporności miasta na kryzysy wewnętrzne i zewnętrzne takie jak COVID - 19
  • Miasto jakościowej edukacji - podniesienie poziomu edukacji, dostosowanie jej do wymogów rynku i gospodarki – by po studiach mieć dobrą pracę
  • Miasto innowacji społecznych – podniesienie jakości życia wszystkich mieszkańców miasta, dzięki aktywizacji społecznej i wsparciu oddolnych inicjatyw
  • Miasto sprawnych urzędów – lepsze zrozumienie potrzeb mieszkańców i dostosowanie e-urzędu do oczekiwań klientów
Łódź ekonomicznego i społecznego rozwoju

reklama

  • Rewitalizacja 2.0 – utrzymanie pozycji lidera rewitalizacji w Polsce
  • Przedsiębiorcza Łódź – wspieranie łódzkich przedsiębiorców i tworzenie silnej lokalnej gospodarki
  • Rozwój branż kreatywnych – kontynuacja wsparcia dla branż i przedsięwzięć kreatywnych
  • Turystyka MICE - stworzenie z Łodzi najbardziej atrakcyjnego miasta dla sektora MICE
  • Hub logistyczny dla Europy Środkowej – stworzenie infrastruktury, rozwój branży e-commerce i logistyki
  • Łódź produkcyjna 2.0. – rozwój istniejących i generowanie nowych przedsięwzięć produkcyjnych
Łódź odpowiadająca na oczekiwania interesariuszy

  • Miasto korzystnej wartości za cenę – utrzymanie kosztów życia na atrakcyjnym poziomie, zwiększanie pakietu korzyści mieszkańca z faktu, że mieszka w Łodzi
  • Miasto twórcze – poszerzanie kreatywnej współpracy, tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy
  • Miasto wartościowego wypoczynku – planowanie nowych atrakcji miasta i zadbanie o dotychczasowe miejsca wypoczynku
  • Odwrócenie negatywnej demografii – zwiększanie atrakcyjności miasta i odwrócenie trendów demograficznych
Łódź zachwycająca

reklama

  • inLodz21 – realizacja projektu Muzeum Cywilizacji będącego unikatem w skali europejskiej, który wyznaczy nowy poziom realizacji idei kulturowych w Łodzi
  • Miasto zeroemisyjne i czyste - troska o najwyższą jakość powietrza, wody i środowiska
  • Miasto aktywności obywatelskiej – zwiększenie zaangażowania łodzian i stworzenie unikatowego sposobu zarządzania miastem
Jak podkreśla prezydent Hanna Zdanowska, przedstawione założenia do strategii miasta są dokumentem otwartym, który poddany będzie jak najszerszym konsultacjom wśród wszystkich zainteresowanych.

źródło: Dziennik Łódzki / mat. prasowe

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo