Chocianowice to jedna z dwóch czynnych obecnie w Łodzi zajezdni tramwajowych.
Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Pabianickiej w Łodzi
Na czas największego zaawansowania prac obsługa łódzkich tramwajów została przeniesiona na Telefoniczną. Jeszcze w tym roku wszystko ma wrócić do normy, ale najpierw konieczne jest zakończenie prac, które uniemożliwiają swobodny ruch tramwajów na terenie zajezdni przy ul. Pabianickiej.Pierwszym z kroków, aby ograniczyć utrudnienia wynikające z rozmiaru tej przebudowy, jest udrożnienie prawego pasa ruchu na Pabianickiej, w stronę Portu Łódź i dalej Pabianic.
- Po usunięciu wygrodzeń, uporządkowaniu terenu i zmianie oznakowania kierowcy jadący w stronę IKEA i Pabianic mogą już korzystać z wszystkich pasów ruchu między wiaduktem nad torami, a ul. Chocianowicką
- informuje Małgorzata Loeffler, rzeczniczka prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.
Jak podkreśla ZIM, prace przy przebudowie cały czas trwają i to w wielu miejscach jednocześnie.
- Wykonawca nieprzerwanie prowadzi dwa rodzaje robót. Pierwsze to oczywiście torowe – tu uwaga wykonawcy skupia się przede wszystkim na układzie nowych torowisk i rozjazdów wokół nowego budynku zajezdni. W przypadku prac budowlanych w głównym budynku kończy się montowanie zadaszenie, trwają również roboty żelbetowe na głównej konstrukcji nowej hali
- dodaje rzeczniczka.
Zajezdnia tramwajowa Chocianowice powróci - co się zmieni?
Przebudowa zajezdni tramwajowej Chocianowice to m.in. nowe torowiska oraz sieć trakcyjna, przebudowa układu zasilania wraz ze stacją transformatorową, a także remont remizy tramwajowej.
- W ramach inwestycji odnowiona zostanie elewacja budynku, która odzyska pierwotna formę i architektoniczne detale. Pojawiają się stylizowane bramy wjazdowe i nowa stolarka okienna, a wnętrze hali będzie wzbogacone szeregiem wyeksponowanych dźwigarów z drewna
- mówi.
Jedną z największych zalet tej przebudowy jest fakt, że dzięki budowie nowej, dwutorowej części hali do obsługi taboru trafią tutaj nowoczesne tramwaje Moderus Gamma.
- Na terenie zajezdni pojawi się nowy układ drogowy i oświetlenie, a nowy układ torowy umożliwi manewrowanie wagonami bez konieczności wyjeżdżania nimi poza teren zajezdni
- dodaje.
Planowany koniec prac przy przebudowie zajezdni tramwajowej Chocianowice to II kwartał 2024 r. Koszt inwestycji to ponad 136 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.