Przesunięcie jest pokłosiem koordynacji dwóch innych projektów, które zawęziły pole manewru związane z czasowymi zamknięciami torów.
!reklama!
Retkiński przystanek jest jednym z nowo powstających punktów przesiadkowych, które będą wykorzystywane w transporcie miejskim i regionalnym przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
W styczniu spółka zapowiedziała, że perony Łódź-Radogoszcz Wschód i Łódź-Warszawska na linii kolejowej nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem oraz Łódź-Retkinia na linii nr 14 pomiędzy stacjami Kaliska i Lublinek zostaną otwarte w trzecim kwartale tego roku.
Z każdego z tych przystanków podróżni będą mogli skorzystać jednak z opóźnieniem, względem wcześniej planowanych terminów oddania.
– Budowa nowego przystanku na Retkini została skoordynowana z pracami na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Łódź-Lublinek. Przypomnijmy, że wspomniane roboty są realizowane w ramach modernizacji trasy z Łodzi do Zduńskiej Woli. Realizacja dużego kontraktu jest opóźniona o kilka miesięcy i zakończy się według aktualnych zapowiedzi w połowie przyszłego roku. Początkowo zakładano, że inwestycja zostanie zamknięta w trzecim kwartale 2020 r. – wyjasniał Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Zmiany harmonogramu prac na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola wiążą się ze zmianami w harmonogramie projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź-Marysin” – uzupełnia przedstawiciel spółki.
Dodaje jednocześnie, że z nowy przystanek na Retkini będzie dostępny dla podróżnych już od grudnia.
Źródło: Transport-publiczny.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.