Najbardziej intensywne prace można obserwować w rejonie Konstantynowa Łódzkiego oraz Rąbienia. Na tych odcinkach droga ma już asfalt, a obecnie trwa montaż betonowych obrzeży i wpustów odwadniających jezdnię. Betonem wypełniane są zbrojenia wiaduktów dla przyszłych dróg lokalnych.
!reklama!
Między węzłem Teofilów a węzłem autostradowym Emilia sytuacja przedstawia się mniej dynamicznie. Dopiero niedawno zostały stąd usunięte zabudowania i zarośla. Teraz trwają prace nad formowaniem nasypów pod jezdnię przyszłej drogi ekspresowej. Taki stan rzeczy wynika z faktu, że na ten odcinek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z 10-miesięcznym opóźnieniem, w stosunku do pierwszego odcinka.
Powstająca S14 ma za zadanie wyprowadzić ruch tranzytowy z Łodzi, odciążyć ulice Szczecińską, aleję Włókniarzy oraz ułatwić połączenie z miastami po zachodniej stronie Łodzi, jak choćby Pabianicami, Konstantynowem czy Aleksandrowem.
Trasa S14 domknie także od zachodu tzw. łódzki ring autostradowy, który składa się z odcinków: A2 (od północy), A1 (od wschodu) i S8 (od południa). Aglomeracja łódzka jako jedyna w kraju będzie miała pełną obwodnicę.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.