reklama
reklama

Podróżni z Retkini mają dość przepełnionych tramwajów. „Warunki przejazdu są fatalne”

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Podróżni z Retkini mają dość przepełnionych tramwajów. „Warunki przejazdu są fatalne” - Zdjęcie główne

Przystanek Bandurskiego - dworzec Łódź Kaliska w Łodzi | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźTramwaje jadą przepełnione, w środku niewyobrażalny ścisk, a na przystankach kobiety z wózkami i niepełnosprawni, którzy próbują dostać się do centrum – taki obraz dla mieszkańców Retkini i Karolewa to codzienność. Kiedy będą mogli liczyć na poprawę?
reklama

Łódzka Retkinia ze skalą przepełnionych autobusów i ogromnych opóźnień mierzyła się kilka lat temu podczas przebudowy trasy W-Z. Dla podróżnych oznaczało to autobusy zastępcze, zmienione trasy tramwajów i przede wszystkim przepełnione pojazdy w godzinach szczytu. Choć od lat remont W-Z jest już zakończony, to i tak regularnie powraca temat warunków, w których muszą podróżować mieszkańcy Retkini i Karolewa

Problemy podróżnych MPK Łódź z Retkini

Jedną z ostatnich decyzji, która wielu podróżnych rozczarowała było skrócenie linii 18 do dworca Łódź Fabryczna. To ważna linia, która szczególnie od jesieni do lata pomagała wielu studentom dostać się do łódzkich kampusów. Dziś jednak, aby dostać się z Retkini na Lumumbowo, podróżni mają do wyboru jedną linię autobusową, i jedną tramwajową.

reklama

O sprawie skrócenia relacji linii 18 pisaliśmy na portalu TuLodz.pl. W Internecie powstała również petycja, która opiera się na dwóch rozwiązaniach: wydłużenie linii tramwajowej 18 do pętli na Stokach lub zwiększenie kursów na „dwunastce”.

reklama

Petycja o lepszy dojazd tramwajem MPK Łódź na pętlę Karolew i Retkinia

Autor petycji zaznacza, że tramwaje jeżdżą przepełnione do tego stopnia, że nawet trudno jest zamknąć drzwi.

-  Jeżdżę codziennie tramwajem 12 z Retkini i warunki przejazdu są fatalne. Ludzie ściśnięci, motorniczy nie mogą zamknąć drzwi, bo ludzie się o nie opierają, ale prawdziwym impulsem do napisania petycji była sytuacja, kiedy na przystankach zostawały osoby niepełnosprawne, czy mama z wózkiem dziecięcym niemające możliwości, aby wsiąść do tramwaju

- mówi dla portalu TuLodz.pl Adam Sęczkowski, autor petycji o przywrócenie dawnej relacji linii tramwajowej 18.

reklama

Zanim powstała petycja, pan Adam próbował zwrócić uwagę na problem bezpośrednio w Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi. W odpowiedzi czytamy, że wydłużenie tramwaju linii 18 dalej niż do dworca Łódź Fabryczna jest obecnie niemożliwe.

- W odpowiedzi na pismo z dnia 14 września 2023 r. Zarząd Dróg i Transportu informuje, że ze względu na przedłużenie czasu wyłączenia zajezdni Chocianowice, na dzień dzisiejszy nie jest możliwe wydłużenie linii do pętli Telefoniczna Zajezdnia. Czynna pozostaje wyłącznie zajezdnia Telefoniczna, co znacznie ogranicza liczbę pociągów, które mogą być wysyłane do obsługi miasta

- poinformowała naczelnik z Wydziału Transportu Zbiorowego ZDiT.

Pod petycją podpisały się już setki podróżnych. Wśród nich także studenci, dla których skrócenie linii 18 jest sporą przeszkodą w dotarciu na swój kampus.

reklama

- Podpisuję, ponieważ skrócenie linii 18 do dworca Łódź Fabryczna bardzo utrudniło dojazd studentów ze osiedla Lumumbowo na uczelnię, a dostępna jedynie linia 12 jest przeciążona przez dużą ilość studentów i dostępną jedną linia z Telefonicznej do centrum przez Narutowicza

- napisał pan Rafał.

- Podpisuję, ponieważ nie chce za każdym razem, kiedy muszę dojechać na uczelnię, czuć jakbym miała zemdleć jadąc wypchaną 12

- skomentowała pani Julia.

- Powinno się podróżować w ludzkich warunkach, a nie w tłoku! 

- napisała pani Emilia.

- Podpisuję, ponieważ dojeżdżam tramwajem nr 12, jest on bardzo zatłoczony, ludzie opierają się o drzwi , wiele osób nie wsiada lub nie może się przedostać do wyjścia. Motorniczy wielokrotnie nie może zamknąć drzwi przez wiszących na nich ludzi. Kilka razy musiałam czekać na następny tramwaj, ponieważ nie było miejsca

- opisuje pani Oliwia.

- To kpina, żeby na trasie z dwoma uniwersytetami, szpitalem, osiedlem akademickim, szkołami i dworcem kursował jeden tramwaj co 15 minut

- uważa pan Adam.

Link do petycji tutaj.

Podróżni MPK Łódź potrzebują lepszego połączenia tramwajowego na trasie Retkinia - Stoki

O tym, że zmiany są potrzebne świadczą także wyniki sondy, którą przeprowadziliśmy pod jednym z artykułów. Na pytanie „czy uważasz, że linia tramwajowa 18 powinna zostać wydłużona do pętli Telefoniczna Zajezdnia?” prawie 94% odpowiadających uważa, że „tak”. 

fot. sonda TuŁódź.pl | stan na 11 października 2023 r. godz. 10:00

Ostatnio na okres wakacyjny linia została zawieszona, a jako powód podano właśnie dublowanie się linii na tej samej trasie.

- Od 12 czerwca zmienionymi trasami pojadą tramwaje linii 15, 16 i 17 oraz zawieszone zostaną linie tramwajowe 7 i 18. „Siódemka” i „osiemnastka” kursują tylko w dni robocze. Trasa 18 pokrywa się z linią 12, a po trasie 7 mamy kursującą bez zmian „jedenastkę”, „dziewiętnastkę”, „szóstkę” czy też na Kurczakach linię z numerem 16

- informował o zmianach w czerwcu 2023 Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Po wakacyjnej przerwie linię tramwajową 18 przywrócono w poniedziałek, 4 września. Dla studentów nie oznaczało to jeszcze problemów z dotarciem na uczelnię, te jednak rozpoczęły się z początkiem października. 

Tramwaje MPK Łódź na linii 18 kursują w skróconej relacji Retkinia - dworzec Łódź Fabryczna

Studenci Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Medycznego, którzy chcą się dostać np. na wydziały na Radiostacji i przy CKD z Retkini muszą wybrać, albo i tak przepełnioną w godzinach szczytu linię 86, albo linię 12. Dla wielu oznacza to spory problem, szczególnie w okresie zimowym w tramwaju może zrobić się naprawdę tłoczno.

Zarząd Dróg i Transportu zaznacza, że wydłużenie 18 do pętli Telefoniczna jest możliwe, ale póki co trwa tego analiza.

- Skrócona trasa linii 18, wynika z ograniczonej ilości taboru, ze względu na stacjonowanie podczas modernizacji zajezdni Chocianowice, wszystkich tramwajów na zajezdni Telefoniczna. Jednakże widzimy dużą ilość pasażerów w pojazdach kursujących do kampusu Uniwersytetu Łódzkiego i analizujemy, w jaki sposób możemy zwiększyć ilość połączeń w tym kierunku

- informował portal TuLodz.pl Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

ZDiT zapowiada, że jak tylko pojawi się taka możliwość, studenci będą  mogli liczyć na wydłużenie linii 18 tak, aby dojeżdżała do ul. Konstytucyjnej i dalej do pętli przy ul. Telefonicznej.

- Jeśli będzie to tylko możliwe bez strat dla innych pasażerów, niezwłocznie poinformujemy i wprowadzimy zmiany

- dodaje.

Przebudowa zajezdni Chocianowice ma się zakończyć do końca 2023 r. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama