Takiego głosowania w historii miasta jeszcze nie było. Już niebawem, 27 września rusza internetowy plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi. Zwycięska atrakcja będzie w przyszłym sezonie promowana przez Biuro Promocji i Nowych Mediów oraz Łódzką Organizację Turystyczną, a pakiet promocyjny całego przedsięwzięcia marketingowego będzie wynosił prawie 50 tys. złotych. Akcja ma dać odpowiedź na pytanie, jakie miejsce (bądź wydarzenie) jest dla łodzian i turystów z Polski szczególnie atrakcyjne. Ma też pomóc w stworzeniu jeszcze ciekawszej oferty turystycznej Łodzi - miasta, które powoli odradza się z niebytu i coraz częściej pojawia się w świadomości ludzi pragnących zwiedzać nowe miejsca i poznawać ciekawe historie.
Statystyki są dobre
Łódź staje się coraz bardziej atrakcyjna dla zwiedzających. Tę tezę potwierdzają statystyki: w 2018 roku miasto odwiedziło ponad 1 mln turystów, z czego 20 proc. stanowili goście z zagranicy. Również Łódzka Organizacja Turystyczna zanotowała w ubiegłym roku (sezon I-VI) wzrost liczby odwiedzających o 85 proc. Urzędnicy szacują, że ten rok będzie jeszcze lepszy. W mieście zwiększa się także baza hotelowa. Otwarto czterogwiazdkowy hotel Puro, trwają prace przy obiekcie Hampton by Hilton w kompleksie Hi Piotrkowska, a istniejące już hotele przechodzą gruntowną renowację (Hotel Grand na ul. Piotrkowskiej oraz Hotel Polonia na ul. Narutowicza).Władze miasta chcą wzmocnić ten trend i przyciągnąć do Łodzi jeszcze więcej turystów nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Stąd m.in. pomysł na wyłonienie Turystycznej Ikony Łodzi. Przy okazji projekt wpisuje się także w obchody Światowego Dnia Turystyki (27 września).
- Zaangażowanie firm oraz osób pracujących w tej branży powoduje, że jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni na całym świecie. Zeszłoroczna nagroda Lonely Planet – The Best Value Destination oraz uznanie światowych mediów takich jak CNN Travel, The Independent czy The Guardian tylko to potwierdziła. Z okazji Światowego Dnia Turystyki chciałbym wszystkim pracownikom branży turystycznej w Łodzi złożyć najserdeczniejsze życzenia samych zadowolonych gości, spełnienia się w pracy zawodowej i coraz większej dumy z pracy w takim mieście jakim staje się Łódź – powiedział Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi
Turystyczna Ikona Łodzi
W piątek, 27 września rozpocznie się internetowe głosowanie, które wyłoni Turystyczną Ikonę Łodzi - miejsce lub wydarzenie wskazane przez mieszkańców oraz turystów z Polski, które ma szansę stać się najbardziej rozpoznawalną atrakcją w mieście. Przez pierwsze dwa tygodnie uczestnicy będą wskazywać miejsca lub wydarzenia, które chcieliby zgłosić do konkursu. Wystarczy podać nazwę oraz krótki opis. W razie potrzeby, moderatorzy uzupełnią dane oraz dodadzą zdjęcie. Po zakończeniu etapu zgłaszania propozycji, nastąpi wyłonienie listy atrakcji zakwalifikowanych do głosowania. Na platformie internetowej Vox Populi, bardzo dobrze znanej łodzianom, odbędzie się głosowanie. Zwycięzca otrzyma wspominany już pakiet promocyjny o wartości 50 tys. złotych.
- Dzięki serwisowi Trip Advisor wiemy, co w Łodzi przyciąga uwagę turystów zagranicznych. Są to m.in. Manufaktura, ulica Piotrkowska, Łagiewniki i Cmentarz Żydowski. Teraz zapytamy o rekomendację łodzian i turystów z Polski – dodaje Krzysztof Piątkowski
Gusta i preferencje turystów często są kształtowane przez serwisy internetowe, które agregują oceny użytkowników, tworząc w ten sposób zestawienia najpopularniejszych atrakcji w danym mieście czy kraju. Często zdarza się, że raz zdobytą ocenę (pozytywną lub negatywną) trudno zmienić, co może wpływać na liczbę osób chcących odwiedzić dane miejsce czy wziąć udział w konkretnym wydarzeniu.
Władze Łodzi chcą, by tym razem mogli wypowiedzieć się sami mieszkańcy oraz przybywający do miasta turyści, tak aby możliwe było stworzenie rankingu najpopularniejszych miejsc w Łodzi. Odpowiednie zarządzanie może, dzięki wiedzy zdobytej za pomocą głosowania na Turystyczną Ikonę Łodzi, pomóc w lepszym dotarciu do świadomości turystów lub zniwelowaniu negatywnego wizerunku miasta. Z pewnością jednak głosowanie będzie dobrą okazją, aby przekonać się także jak sami łodzianie postrzegają miasto i jego atrakcje.
Źródło: mat. prasowe
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.