reklama
reklama

Popyt na autocasco wciąż wysoki, ale jest problem

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Popyt na autocasco wciąż wysoki, ale jest problem - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Polacy wiąż sporo wydają na zakup polis autocasco. Wartość tego segmentu mogłaby być jednak znacznie wyższa.
reklama

Popyt na autocasco wciąż wysoki, ale jest problem

Polacy wiąż sporo wydają na zakup polis autocasco. Wartość tego segmentu mogłaby być jednak znacznie wyższa, gdyby spadł średni wiek aut zarejestrowanych w naszym kraju – zauważa „Rzeczpospolita”.

!reklama!

Gazeta przytoczyła dane Polskiej Izby Ubezpieczeń, z których wynika, że na koniec września ubiegłego roku przypis składki z AC wyniósł 6,4 mld zł. To prawie tyle samo, co w całym 2016 r. (6,6 mld zł), ale przeszło miliard złotych mniej niż w 2017 r. i niemal 2 mld zł mniej niż w 2018 r. Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz PIU, wyjaśnia, że tylko to, iż obecnie jest więcej nowych i kredytowanych aut, powoduje, że popyt na AC się zwiększa. Jacek Rink, kierownik zespołu rozwoju produktów i procesów AXA potwierdza, że Polacy kupują teraz nowe i coraz droższe samochody, głównie w dużych ośrodkach i robią to zwłaszcza przedsiębiorcy. I to właśnie dla tych pojazdów zawierane są polisy AC.

Ekspert zwrócił też uwagę, że wzrost mógłby być dużo większy, gdyby nie fakt, iż średni wiek auta w Polsce to 14 lat – czyli aż o trzy więcej, niż wynosi średnia unijna.


Źródło: Rzeczpospolita

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama