W końcówce sierpnia Katarzyna Mikołajec została odwołana ze stanowiska szefowej ZIM. Wśród powodów mówiło się o dużych opóźnieniach ważnych inwestycji drogowych jak choćby remont al. Śmigłego-Rydza i budowa drogi rowerowej wzdłuż Zachodniej i Zgierskiej.
!reklama!
Nie doszło jednak do natychmiastowego zwolnienia. Katarzynie Mikołajec zaproponowano pozostanie w urzędzie, lecz na niższym stanowisku. Wiązałoby się to z odpowiedzialnością za mniejsze inwestycje np. te z Planu dla Osiedli i Budżetu Obywatelskiego. Postanowiła złożyć odwołanie do sądu pracy.
- Nie chcę być kozłem ofiarnym. Po siedmiu latach pracy mam prawo się bronić. W mojej osobistej ocenie prawdziwym powodem odsunięcia mnie od stanowiska była różnica zdań między mną i moimi przełożonymi w kwestii prowadzenia całego procesu inwestycji wydatkowania publicznych pieniędzy oraz traktowania wykonawców realizujących inwestycje - mówi Mikołajec.
Jeszcze niedawno władze miasta podtrzymywały, że Katarzyna Mikołajec wciąż jest w zespole. Potwierdziła ona, że wróciła do pracy, ponieważ podczas okresu wypowiedzenia pracodawca nie zwolnił jej z pełnienia obowiązków.
A ZIM ma już nową wicedyrektorkę – Iwonę Zatorską-Sytyk. W Urzędzie Miasta Łodzi przy inwestycjach drogowych rozpoczęła pracę w latach 90. Pracowała w Zarządzie Dróg i Transportu jako dyrektor ds. inwestycji, a następnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, gdzie w 2011 roku objęła stanowisko dyrektora oddziału łódzkiego. W ZIM będzie odpowiadać za wszystkie inwestycje drogowe, niewchodzące w skład rewitalizacji.
- Inwestycji w Łodzi jest tak dużo, a czasu na ich realizację tak mało, że każda jedna jest wyzwaniem. Wiele jest współfinansowanych z środków unijnych, okres programowania kończy się w roku 2023 i trzeba je zrealizować w terminie, a w przypadku niektórych będziemy dopiero ogłaszać wybór wykonawców - mówi. - Najtrudniejsze zadania to realizacje w ramach programu niskoemisyjnego transportu: przebudowa Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Broniewskiego, Rzgowska, Przybyszewskiego, Wojska Polskiego. Przygotowujemy się też do budowy III etapu trasy Górna od ul. Rzgowskiej do połączenia z DW 714 – twierdzi nowa szefowa ZIM.
Iwona Zatorska-Sytyk przyznaje, że ZIM potrzebuje pewnych zmian.
- Musimy popracować nad różnego rodzaju procedurami wewnętrznymi dotyczącymi procesu inwestycyjnego: od przygotowania dokumentacji, jej uzgadniania między jednostkami UMŁ, poprzez składanie wniosków i ich procedowanie, aż po zapisy w budżecie czy odpowiednie zapisy w umowach, tak aby w większym stopniu chroniłyby interesy zamawiającego przed nierzetelnymi wykonawcami - tłumaczy i deklaruje: - Będę proponować zmiany, żeby moim pracownikom pracowało się lepiej, a efekty były bardziej namacalne – przekonuje.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.