Reklama

Reklama

Projekt przebudowy ul. Północnej wraz z dawną krańcówką

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Projekt przebudowy ul. Północnej wraz z dawną krańcówką - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty w kolejnym już przetargu na wykonanie projektu przebudowy trasy tramwajowej w ciągu Ogrodowej i Północnej wraz z dawną krańcówką tramwajów podmiejskich. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty.

Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji na rozbudowę układu torowo-drogowego w ciągu ulic Ogrodowa – Północna na odcinku od ul. Zachodniej do ul. Franciszkańskiej wraz z przebudową krańcówki tramwajowej przy ul. Północnej i budową płyty odciążającej nad kanałem rzeki Łódki. Przewidziano dodatkowe rozjazdy umożliwiające zjazd z ul. Nowomiejskiej w ul. Północną (w kierunku ul. Kilińskiego) oraz dla zjeżdżających z ul. Północnej w ul. Nowomiejską (w kierunku pl. Wolności).

W czwartek 29 sierpnia minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma Polska Inżyniera z Warszawy, która zaoferowała 922,5 tys. zł brutto, mieszcząc się – jako jedyna – w budżecie określonym na 988,8 tys. zł brutto. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu zaproponowało 1,085 mln zł brutto, a Progreg z Krakowa – 1,144 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie projektanta z uprawnieniami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej bez ograniczeń (40%). W tym drugim kryterium najwięcej punktów otrzyma Progreg, który zgłosił osiem projektów w branży drogowej, podczas gdy konkurenci podali po cztery projekty.Na realizację zamówienia, wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń, przeznaczono 16 miesięcy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór autorski.

To już trzecie podejście wyłonienia wykonawcy Północnej. Wcześniej Łódź rozpisywała już przetarg na to zadanie w formule projektuj i buduj. W zeszłym roku miasto wybrało ofertę złożoną przez konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane KEMY, Larkbud i Progreg Infracity z Łodzi, opiewającą na kwotę 49,8 mln zł brutto. Pod koniec października zamawiający poprosił wykonawcę o przedłużenie terminu związania ofertą do stycznia 2019 r. Konsorcjum takiej zgody nie złożyło w wymaganym terminie, co wymuszało unieważnienie postępowania. W kolejnym postępowaniu – na samą dokumentację projektową – okazało się, że jedna oferta została złożona wadliwe (bez możliwości odczytu), a druga przewyższa budżet zamawiającego.

Źródło: Transport Publiczny 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy