reklama

Remonty na Polesiu pod znakiem zapytania. Wszystko przez tunel

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Joanna Chrzanowska

Remonty na Polesiu pod znakiem zapytania. Wszystko przez tunel - Zdjęcie główne

O planach remontowych na Polesiu rozmawiano w czwartek podczas konsultacji społecznych. | foto Joanna Chrzanowska

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźW 2026 roku miały być remonty czterech ulic i dwóch ciągów pieszo-rowerowych. Władze miasta nie wykluczają jednak, że dwóch nie uda się zrealizować w zaplanowanym terminie z uwagi na inwestycję CPK, czyli tunel Kolei Dużych Prędkości.
reklama

O planach remontowych na Polesiu rozmawiano w czwartek podczas konsultacji społecznych. To pierwsze z dwunastu spotkań, które zaplanowali miejscy urzędnicy w październiku i listopadzie. Łodzianie spotkali się m.in. z wiceprezydentem Tomaszem Piotrowskim.

Kolejny tunel pod Łodzią

Pierwotne założenia zakładały remont 1 Maja (od Zielonej do Żeromskiego), Więckowskiego (od Zielonej do Zachodniej), Skłodowskiej-Curie (28 Pułku Strzelców Kaniowskich - Żeromskiego), Karolewskiej (al. Włókniarzy - dw. Łódź Kaliska). W planach są też ciągi pieszo-rowerowe na al. Mickiewicza (Włókniarzy - Łąkowa), Unii Lubelskiej (dworzec Łódź Kaliska - Konstantynowska).

reklama

- Nie znany jednak szczegółowych planów i harmonogramu prac związanych z inwestycją CPK (budowa tunelu KDP pod Łodzią). W związku z tym 1 Maja i Więckowskiego stoją pod znakiem zapytania

- mówi Tomasz Andrzejewski z Łódzkich Inwestycji.

Dodajmy, że tunel KDP pod Łodzią od komory „Retkinia” do komory „Fabryczna” ma mieć średnicę 14 metrów i 4,6 km długości. Będzie to drugi tunel, obok średnicowego (ta inwestycja utknęła w martwym punkcie).

– Jednym z najważniejszych zadań spółki jest wydrążenie tunelu dla KDP pod centrum Łodzi z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa mieszkańców. Zlecone przez nas dodatkowe ekspertyzy stanu technicznego budynków na trasie przebiegu tunelu pokazują, że podchodzimy do realizacji tego wymagającego projektu w sposób odpowiedzialny i z zachowaniem najwyższych standardów realizacyjnych 

reklama

– mówił w kwietniu Filip Czernicki, prezes CPK. 

Inwestycja CPK wymusi nową organizację ruchu i zapewne zamknięcia kolejnych ulic. Remonty dodatkowo sparaliżowałyby tę część miasta.

fot. CPK

Mieszkańcy Polesia przyszli z postulatami

Mieszkańcy narzekali podczas czwartkowych konsultacji na już i tak spore utrudnienia i zmiany, spowodowane przez budowę tunelu średnicowego (jak na przykład zamknięcie skrzyżowania al. Kościuszki z Zieloną).

W czasie spotkania łodzianie mówili o potrzebie wyremontowania kolejnych odcinków Gdańskiej, instalacji kamer przy skwerkach, na których odbywają się libacje alkoholowe i infrastrukturze dla rowerów.

- Rok temu o tej porze zdarzały się pojedyncze głosy w sprawie infrastruktury rowerowej. Cieszę się, że jest ich coraz więcej. Na tym polu mamy jeszcze dużo do zrobienia, ale działamy

reklama

- mówi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

Kolejne konsultacje zaplanowano na 14 i 16 października.

  • 14 października – Śródmieście/Radiostacja/Stary Widzew – II LO, ul. Nowa 11/13
  • 16 października – Widzew/Zarzew – XLVII LO, ul. Czernika 1/3.
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo