W sklepie umiejscowionym w warszawskiej Białołęce można znaleźć produkty pierwszej potrzeby, w tym także produkty świeże. Sklep pomyślany jest tak, aby obsłużyć tzw. klientów trafficowych, czyli zabieganych i nie mających czasu na regularne zakupy. Format sklepu zakłada działanie całą dobę we wszystkie dni w tygodniu, będzie więc dostępny o każdej porze dnia i nocy.
Pierwszy sklep tego typu oferuje typowe produkty food-to-go, czyli takie, które można spożyć w trakcie np. podróżowania po mieście. Są tam kanapki, przekąski, napoje, słodycze, ale znajdziemy też masło, nabiał, wędliny czy ryby. Znajdzie się także mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata czy przyprawy oraz dania gotowe.
Sklep jest samoobsługowy co oznacza, że wszystkie produkty podawane są przez tzw. maszyny vendingowe znane z wielu dworców, szkół, kin itp. miejsc publicznych. Zamawiając wiele produktów płacimy kartą lub BLIKiem tylko raz, a towary odbieramy z poszczególnych maszyn. Klienci mogą w środku sklepu napić się kawy z ekspresu, na zewnątrz natomiast przygotowano miejsca parkingowe dla klientów.
Przewagą konkurencyjną dla właścicieli tego typu sklepów jest niski koszt obsługi, nie potrzeba bowiem ekspedientów czy kasjerów. Zarządzający siecią Carrefour przez kilka miesięcy będą testować sklep w Białołęce, potem zapewne wdrożą ten format w innych lokalizacjach. Myślą także o wersji mobilnej, czyli sklepie, który będzie mógł zmieniać swoje położenie. Czy tego typu sklep trafi do Łodzi? Czas pokaże. Na razie musimy poczekać na wynik testów warszawskich, dziś już możemy jednak się zastanawiać, w jakich lokalizacjach tego typu format w naszym mieście sprawdziłby się najlepiej.
Źródło: Dla Handlu
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.