Przez cały czas trwa przebudowa ulicy Krakowskiej, a wraz z nią modernizacja chodników i budowa nowej drogi dla rowerów. We wtorek, 18 lipca Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi poinformował, że „przebudowa Krakowskiej idzie pełną parą”. Zmianę wprowadzono w niedzielę, 23 lipca przenosząc ruch na wyremontowaną jezdnię.
- Bez zmian pojedziemy w stronę Teofilowa. Łatwiej będzie za to na skrzyżowaniu z ul. Biegunową, gdzie można będzie przejechać na wprost i skręcić w ul. Krakowską (w stronę Teofilowa)
- informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Zamknięto także ulicę Siewną, a ruch został przeniesiony przez ul. Biegunową i Krakowską.
Przebudowa ulicy Krakowskiej w Łodzi
Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej z Biegunową to także zmiany dla pieszych i rowerzystów. Przez cały czas obowiązuje tymczasowy przystanek Krakowska – Biegunowa przy tymczasowym przejściu dla pieszych.Ograniczenie ruchu na ul. Krakowskiej tylko do jednego pasa sprawia również, że wielu rowerzystów wybiera przejazd nową drogą dla rowerów, zamiast jazdy po jezdni. To sprawia, że kierowcy nie mają problemów, aby ich wyminąć na wąskim odcinku drogi, a rowerzyści nie muszą jechać tuż obok pracujących maszyn. Ścieżkę rowerową udało się wytyczyć pomimo obaw, że będzie trzeba w tym miejscu wycinać drzewa.
Wybierając się na rowerową przejażdżkę po ulicy Krakowskiej, trzeba jednak pamiętać, że to wciąż teren budowy, a spore przeszkody mogą się trafić nawet na ścieżce rowerowej.
Stary słup na nowej drodze dla rowerów na ul. Krakowskiej
Jedną z nich jest latarnia, która została zachowana podczas tworzenia nowego pasa dla rowerów. Pomimo wytyczenia nowej ścieżki, a nawet wylania nowego asfaltu wciąż stoi słup. Latarnia uliczna w tym miejscu jest tam już od wielu lat, ale wcześniej nie utrudniała ona ani przejścia, ani przejazdu rowerem.O utrudnieniach dla rowerzystów napisał profil Rowerowa Łódź. Zwrócono uwagę na to, jaka będzie jakość drogi dla rowerów, nawet po tym jak słup zostanie przesunięty.
- Zmiana organizacji ruchu na jezdni ul. Krakowskiej nie oznacza zmian w poruszaniu się osób na rowerach. Nadal brakuje przejazdów na ulicach poprzecznych, albo tak jak przy ul. Biegunowej pośrodku wyasfaltowanej drogi rowerowej stoi stary słup. Czy czuje się ktoś na siłach wytłumaczyć logikę pozostawiania starego słupa i oblewania go nawierzchnią asfaltową? To nie wpłynie na końcową jakość wykonanych prac (jak ten słup usuną)?
- czytamy w poście Rowerowej Łodzi.
Komentujący przytoczyli również inne takie sytuacje, gdzie słupy "wyrosły" wprost na drodze dla rowerów, uniemożliwiającym tym samym swobodny przejazd rowerem.
- W Kutnie jest jeszcze lepiej xD Od wielu lat na kostkowej drodze dla rowerów, szerokiej na jeden rower, idealnie na środku stoi betonowy słup xD
- napisał pan Przemek.
fot. Przemysław Ptaszyński
Zapytania dotyczące przebudowy ul. Krakowskiej skierowaliśmy do Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi. Do momentu opublikowania artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi w tej sprawie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.