Co się kryje za owym techniczno-ekonomiczno-środowiskowym studium? Chodzi m.in. o wskazanie rekomendowanego przebiegu trasy dla superszybkich pociągów, które będą miały za zadanie dowozić pasażerów do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
!reklama!
Co ważne, priorytetowo przez polski rząd traktowane jest połączenie Łódź - CPK - Warszawa. To właśnie ta linia ma powstać jako pierwsza już w 2027 roku, czyli jeszcze przed uruchomieniem superlotniska.
Zwycięzcę przetargu poznamy pod koniec roku, a wygrany będzie miał na wykonanie zadania 10 miesięcy, które liczone będą od dnia podpisania umowy.
Jak podkreśla „Gazeta Wyborcza”, to niewiele. Tym bardziej, że wykonawca będzie musiał przeprowadzić konsultacje społeczne w tym temacie. A te na pewno nie będą szybkie, łatwe i przyjemne, bo do protestów doszło już na początku roku, gdy konsultowane były same korytarze, w których dopiero wytyczone zostaną linie Kolei Dużych Prędkości.
- Umowa przewiduje, że wykonawca STEŚ przeprowadzi konsultacje z udziałem samorządów i mieszkańców. Planowany wstępnie termin to połowa przyszłego roku, ale o szczegółach będziemy jeszcze informować - mówi na łamach „Wyborczej” Konrad Majszyk, rzecznik prasowy spółki CPK.
źródło: Gazeta Wyborcza, cpk.pl, PAP
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.