- Ta budowa to duże przedsięwzięcie logistyczne. Jest na niej stale zaangażowanych ponad 500 osób oraz ponad 140 jednostek sprzętowych. Wprawdzie odcinek jest tak długi, że tego nie widać, ale zdecydowanie widać postępy prac – mówi Artur Waktor, dyrektor kontraktu z MIRBUD S.A.
!reklama!
Budowany odcinek B ma długość niespełna 25 kilometrów i jest najdłuższym i zarazem ostatnim w realizacji odcinkiem budowy autostrady A1, która jest nazywana „komunikacyjnym kręgosłupem Polski”.
Prace ziemne zostały wykonane w 75-ciu procentach. Równolegle z pracami polegającymi na utwardzeniu terenu oraz układaniu warstwy podkładowej prowadzone są prace związane z budową obiektów mostowych. W sumie prowadzone prace budowlane wyprzedzają założony harmonogram.
- Na długości tego odcinka budujemy 24 obiekty mostowe. Wszystkie obecnie budowane to są obiekty w ciągu lewej jezdni, ale 10 z nich to przejazdy górą nad autostradą – mówi Wojciech Wójcicki, kierownik budowy z MIRBUD S.A. – Wszystkie te obiekty będą gotowe do końca roku
Termin oddania do użytkowania tego odcinka upływa w trzecim kwartale 2022 roku. Będzie to historyczny moment, bo to właśnie wtedy Autostrada Bursztynowa stanie się w pełni przejezdna od Trójmiasta do granicy z Czechami.
źródło: mirbud.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.