Aleja Śmigłego Rydza jest głównym ciągiem łączącym Dąbrowę poprzez Trasę W-Z oraz ul. Narutowicza z centrum miasta, opóźnienie prac będzie wiązało się z dodatkowymi utrudnieniami dla mieszkańców. Przedstawiciele miasta i wykonawcy podpisali aneks do umowy.
– Na jego mocy termin ukończenia został przesunięty na styczeń 2021 r. – informuje dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Początkowo planowano, że inwestycja potrwa dwa pełne sezony budowlane, co oznaczało, że cała infrastruktura powinna być gotowa do sierpnia 2020 r.Dyrektor ZIM twierdzi, że przyczyną opóźnienia jest zbyt małe zaangażowanie wykonawcy.
– Nie jesteśmy zadowoleni z tempa prac. Podobnie jak wszystkie firmy w skali kraju, wykonawca ma problemy z pracownikami oraz podwykonawcami. Jeszcze w tym tygodniu odbędzie się narada poświęcona temu tematowi. Jeśli dojdziemy do wniosku, że wina leży po stronie firmy, będziemy naliczać kary. Nie chcemy jednak doprowadzać wykonawcy do ruiny, co prowadziłoby do dalszego opóźnienia – zastrzega Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Najważniejszym obiektem wchodzącym w skład inwestycji są wiadukty przy ul. Zbiorczej.
-Prace przy wiadukcie zachodnim oraz przy nasypie są mocno zaawansowane. Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy nowego torowiska (będzie ono miało postać pasa autobusowo-tramwajowego) się okazało, konieczna będzie wymiana gruntu, której nie przewidziano na etapie projektowania. Jesteśmy na etapie uzgodnień, które trwają od półtora miesiąca. Wykonawca rości sobie prawa do dodatkowego wynagrodzenia. W przyszłym tygodniu do ZIM mają trafić kosztorysy, które pozwolą podpisać też aneks kwotowy. Jak sądzę, chodzi o kwoty rzędu kilku milionów złotych – mówi Kowalewska-Wójcik.
Głównym elementem przebudowy al. Śmigłego-Rydza jest przebudowa starego wiaduktu nad dawną bocznicą kolejową przy Zbiorczej. Zachodnia połowa obiektu została już rozebrana, a w jej miejscu stanęła nowa estakada. Po dokończeniu nasypów i ułożeniu jezdni to samo stanie się z częścią wschodnią. Między nitkami zostanie poprowadzone przeniesione na poziom 0 torowisko. Wykonanie wspomnianego pasa autobusowo-tramwajowego umożliwi zorganizowanie przesiadek przy wspólnych peronach. Pasażerowie w celu dotarcia na przystanek nie będą przechodzili przez jezdnie – będą mieli do dyspozycji bezkolizyjne przejście pod estakadami. Oprócz tego torowisko i nawierzchnia jezdni zostanie wymienione na całym odcinku od al. Piłsudskiego do Przybyszewskiego. Inwestycja jest częścią dofinansowywanego ze środków unijnych programu „Tramwaj dla Łodzi”.
Źródło: Transport Publiczny
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.