Wielu kierowców, którzy podróżują po całym kraju zdążyli się już przyzwyczaić do porozwieszanych na autostradach i tzw. eskach wielkich, czarnych tablic. Przez wiele miesięcy od otworzenia tych dróg do ruchu stały wyłączone, ale docelowo mają one informować o zbliżaniu się do miejsca, w którym doszło do wypadku lub kolizji, a także o wprowadzanych objazdach i pracach drogowych.
Nowości dla kierowców na autostradach i drogach ekspresowych w woj. łódzkim
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że tablice rozpoczynają swoje testy, aby docelowo można je było wszystkie włączyć.
- Na 120 konstrukcjach wsporczych, bramownicach i masztach z wysięgnikami, zamontowano m.in.: 44 dużych i 19 małych tablic zmiennej treści oraz dziewięć tablic tzw. pryzmowych. To elementy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR) jaki w woj. łódzkim obejmie najważniejsze odcinki dróg. Rozpoczynamy jego testy.
- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zapowiadane testy tablic, które wiszą nad polskimi drogami ekspresowymi i autostradami będą prowadzone także w województwie łódzkim. Gdzie dokładnie?
- W woj. łódzkim objętych nim zostaną trzy odcinki dróg najwyższych kategorii: autostrada A1 między węzłami Łódź Północ i Tuszyn, autostrada A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim i droga ekspresowa S8 między węzłami Rzgów i Łódź Południe. W przyszłości systemem obejmiemy także odcinek A1 od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim i drogę ekspresową S14 na całej długości.
- dodaje dyrekcja.
Specjalne tablice są wyposażone w automatyczne czujniki zbierania informacji o natężeniu ruchu, obliczają czas przejazdu, a także zbierają dane o tym, jak przebiega ruch na danym odcinku drogi. W przypadku niebezpiecznych zdarzeń pomogą one na bieżąco pomóc w zmianie organizacji ruchu.
- W skład systemu wchodzi także osiem stacji meteorologicznych, które na bieżąco śledzą stan nawierzchni drogi, udostępniając dane firmom utrzymaniowym i pracownikom odpowiedzialnym za nadzór. System pozwala także na dwustronną komunikację z uczestnikami ruchu poprzez urządzenia CB uruchamiane w razie konieczności na wybranych odcinkach drogi lub na większym obszarze.
- czytamy w komunikacie.
Co ważne, system obsługujący tablice w poszczególnych województwach jest ze sobą zintegrowany. Teraz rozpoczną się testy, które pomogą zsynchronizować wszystkie jego elementy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.