reklama
reklama

To będzie nowość na drogach wokół Łodzi. Kierowców może to zdziwić [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Zamontowane zostały jeszcze zanim wrócił na nie ruch samochodowy, ale przez cały czas były wyłączone. Teraz ma to się zmienić.
reklama

Wielu kierowców, którzy podróżują po całym kraju zdążyli się już przyzwyczaić do porozwieszanych na autostradach i tzw. eskach wielkich, czarnych tablic. Przez wiele miesięcy od otworzenia tych dróg do ruchu stały wyłączone, ale docelowo mają one informować o zbliżaniu się do miejsca, w którym doszło do wypadku lub kolizji, a także o wprowadzanych objazdach i pracach drogowych.

Nowości dla kierowców na autostradach i drogach ekspresowych w woj. łódzkim

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że tablice rozpoczynają swoje testy, aby docelowo można je było wszystkie włączyć.

- Na 120 konstrukcjach wsporczych, bramownicach i masztach z wysięgnikami, zamontowano m.in.: 44 dużych i 19 małych tablic zmiennej treści oraz dziewięć tablic tzw. pryzmowych. To elementy Krajowego Systemu Zarządzenia Ruchem (KSZR) jaki w woj. łódzkim obejmie najważniejsze odcinki dróg. Rozpoczynamy jego testy.

- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zapowiadane testy tablic, które wiszą nad polskimi drogami ekspresowymi i autostradami będą prowadzone także w województwie łódzkim. Gdzie dokładnie?

- W woj. łódzkim objętych nim zostaną trzy odcinki dróg najwyższych kategorii: autostrada A1 między węzłami Łódź Północ i Tuszyn, autostrada A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim i droga ekspresowa S8 między węzłami Rzgów i Łódź Południe. W przyszłości systemem obejmiemy także odcinek A1 od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim i drogę ekspresową S14 na całej długości.

- dodaje dyrekcja.

Specjalne tablice są wyposażone w automatyczne czujniki zbierania informacji o natężeniu ruchu, obliczają czas przejazdu, a także zbierają dane o tym, jak przebiega ruch na danym odcinku drogi. W przypadku niebezpiecznych zdarzeń pomogą one na bieżąco pomóc w zmianie organizacji ruchu.

- W skład systemu wchodzi także osiem stacji meteorologicznych, które na bieżąco śledzą stan nawierzchni drogi, udostępniając dane firmom utrzymaniowym i pracownikom odpowiedzialnym za nadzór. System pozwala także na dwustronną komunikację z uczestnikami ruchu poprzez urządzenia CB uruchamiane w razie konieczności na wybranych odcinkach drogi lub na większym obszarze.

- czytamy w komunikacie.

Co ważne, system obsługujący tablice w poszczególnych województwach jest ze sobą zintegrowany. Teraz rozpoczną się testy, które pomogą zsynchronizować wszystkie jego elementy.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama