Urządzenie znajduje się już na mapie systemu CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym), który podlega Państwowej Inspekcji Transportu Drogowego, co oznacza, że jest aktywne i rejestruje wszystkie przypadki złamania przepisów.
- Urządzenie działa na zasadzie wideodetekcji – wyjaśnia Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie. – Kamery jednocześnie obserwują światła i pojazdy. Jeśli na czerwonym świetle pojazd przekroczy wirtualną linię zatrzymania, która została zaprogramowana w systemie, zarejestrowane zdarzenie jest przesyłane do systemu.
Kierowca, który został przyłapany na takim zdarzeniu, podobnie jak w przypadku fotoradaru może spodziewać się listu, w którym znajdzie „pamiątkowe” zdjęcie z przejazdu oraz mandatu w wysokości 500 zł i 15 pkt karnych. Podobny system działa od 2015 roku na DK 91 w Zgierzu przy skrzyżowaniu z ul. Długą. W ciągu pierwszego miesiąca działalności urządzenie zarejestrowało kilka tysięcy wykroczeń drogowych.
O działaniu systemu poinformował też profil Zmotoryzowani Łodzianie, który zauważył, że podobny zacznie również działać u zbiegu ul. Obywatelskiej i al. Jana Pawła.
Odcinkowe pomiary prędkości ruszą wkrótce
Rejestrator przejazdu na czerwonym świetle przy skrzyżowaniu ul. Drewnowskiej i al. Włókniarzy to nie jedyny bat na kierowców. Na drodze S-14 niedaleko Pabianic trwa właśnie montaż urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Instalacja urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości na S-14 była zapowiadana od dawna, więc kierowcy nie powinni być zaskoczeni. Mierzący około 5 km długości odcinek rozpoczynać się będzie przy bramkach wjazdowych na wysokości 70 km, a kończyć będzie pięć kilometrów i trzysta metrów dalej.Przygotowanie kolejnego odcinka zakończono już w Jadwininie na drodze woj. 485. Tam odcinek będzie miał około 2 kilometrów długości od adresu Bychlew 6 do Jadwinin 16a.
Jak działa OPP?
System wylicza średnią prędkość, bazując na pomiarze czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy.
- Kluczową zaletą OPP jest możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu - informuje ITD.
W sumie system CANARD będzie dysponować 73 urządzeniami, które będą kontrolować kierowców na około 400 km polskich dróg.W regionie łódzkim pomiar odbywa się obecnie w miejscowości Złota (nr drogi 72), w Tomaszowie w stronę Białobrzegów (nr. drogi 48) oraz w miejscowości Kluki (nr. drogi 74). Dodatkowe punkty będzie można znaleźć też:
- S14. Dobroń-Pabianice Płn.
- P 1120E. Łódź, ul. Chocianowicka — Łaskowice
- DW 485. Bychlew – Jadwinin
- DK 74. Biała Pierwsza 42 - Biała Rządowa 49
- DK 70. Mokra Prawa 2 - Mokra Prawa 189A
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.