"Nieautoryzowane logowanie zostało wstrzymane. Odblokuj bankowosc internetowa, korzystajac z poniższego linku" (pisownia oryginalna)
- SMS-y o takiej treści odbierają klienci banku Santander. Niestety, nie są to wiadomości od banku, a kolejny pomysł oszustów na wyłudzenie pieniędzy.
Scenariuszy oszustwa za pośrednictwem wiadomości tekstowych SMS może być wiele. Poniżej pokazujemy przykładowe treści, które rozsyłają oszuści podszywając się pod bank, by uzasadnić konieczność wykonania opłaty:
Inne warianty treści wiadomości wysyłanych przez oszustów:
- „Konieczność dopłaty do kuriera, bo paczka jest za ciężka”
- „Nadawcą jest komornik, który informuje o zadłużeniu na kilka złotych”
- „Potrzeba uregulowania zaległości na portalu aukcyjnym, aby ogłoszenie nie znikło”
- „Informacja o zablokowanym dostępie do bankowości elektronicznej”
Dodatkowo, by uchronić się przed tego typu atakami ze strony oszustów, należy uważnie zapoznawać się ze wszystkimi wiadomościami i treściami tzw. smsKodów. Ponadto, bank Santander przypomina swoim klientom, by w każdym przypadku sprawdzali, czy strona, na której wpisują NIK i hasło należy do domen bankowych: centrum24.pl lub ibiznes24.pl.
W razie wątpliwości warto skontaktować się z bankiem (1 9999 z telefonu stacjonarnego, 781 119 999 z telefonu komórkowego, +48 61 81 1 9999 z zagranicy).
Źródło: Bankier.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.