reklama
reklama

W przypadku awarii biletomatu trzeba kupić bilet 80-minutowy. Podróżni oburzeni, spółka odpowiada

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (archiwum)

W przypadku awarii biletomatu trzeba kupić bilet 80-minutowy. Podróżni oburzeni, spółka odpowiada - Zdjęcie główne

Co robić w przypadku awarii biletomatu MPK Łódź? | foto Tomasz Śliwiński (archiwum)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźBez względu na to ile jedziemy – w przypadku awarii biletomatu – bilet kupimy u kontrolera. Zapłacimy za niego dokładnie 6,80 zł, bo tyle wynosi cena biletu 80-minutowy. Dlaczego nie można zakupić o kontrolera równowartości biletu 20- lub 40-minutowego? To jedno z wielu pytań, które pojawiły się przy okazji wprowadzenia na urządzeniach nowych naklejek.
reklama

Przypomnimy, od 1 lutego 2025 roku na łódzkich biletomatach pojawiła się naklejka przypominająca o tym, jak się zachować w przypadku awarii urządzenia.

Co robić w przypadku awarii biletomatu MPK Łódź?

W przypadku awarii biletomatu jazda „bez biletu” jest dozwolona, a bilet można nabyć w momencie kontroli. Zapłacimy za niego wtedy 5,80 zł, czyli równowartość biletu 80-minutowego.

Informację o tym przekazano także na oficjalnym profilu MPK Łódź.

- Biletomaty w pojazdach są systematycznie sprawdzane i serwisowane. Są to jednak tylko urządzenia i może się zdarzyć, że dojdzie do awarii któregoś z nich. Co wtedy robić?

- poinformowała w mediach społecznościowych spółka.

reklama

W komentarzach pojawiła się fala oburzenia, a także pytań o to, dlaczego trzeba kupić droższy bilet, gdy np. jedziemy kilka przystanków (np. do 20 minut).

- Przecież te nowe czerwone badziewia od początku nie działały prawidłowo. Dotyk jak w chińskich palmtopach sprzed 20 lat, drukowanie złych (albo wcale) biletów, dwukrotne pobieranie opłaty. Urządzenia wolne i bardzo słabo responsywne, co uległo dalszemu pogorszeniu po integracji z systemem karty miejskiej

- pisze pan Łukasz.

- Biletomat nie działa, mam jechać 4 przystanki i kupić bilet 80 minutowy u "kanara"?

- pyta w komentarzach pan Sebastian.

MPK Łódź odpowiada: "Takie są przepisy"

Spółka odpowiada, że biletomat nie jest jedyną formą zakupu biletu i wskazuje, że mówią o tym przepisy korzystania z pojazdów z MPK Łódź.

reklama

- Takie są przepisy i zasady korzystania z komunikacji miejskiej określone przez organizatora transportu zbiorowego. Warto zaznaczyć, że biletomaty są jedną z możliwości zakupu biletu. Były czasy, że biletomatów nie było w ogóle pojazdach, a bilet także trzeba było posiadać

- czytamy w odpowiedzi MPK Łódź.

W podobnym tonie wypowiada się Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.

- Takie zasady wynikają wprost z przepisów dotyczących korzystania z komunikacji miejskiej. Kontroler biletów nie ma możliwości zweryfikowania czasu przejazdu osoby bez biletu. Ten sam sposób naliczania opłat występuje podczas wystawiania mandatu za brak biletu - opłata naliczana jest od najdroższej pozycji w cenniku

reklama

- informuje ZDiT.

Bilety na przejazd komunikacją miejską w Łodzi możemy zakupić także w punktach stacjonarnych (takich jak sklepy spożywcze), biletomaty stacjonarne lub zamontowane na wiatach, a także za pomocą aplikacji mobilnej: zbiletem.pl, jakdojade, mobilet, mpay oraz skycash.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości z Łodzi i aglomeracji łódzkiej w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje Dziś w Łodzi Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama