reklama

Wrócą tramwaje na Wróblewskiego? Drogowcy zostawili miejsce na tory

Opublikowano:
Autor:

Wrócą tramwaje na Wróblewskiego? Drogowcy zostawili miejsce na tory - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
3
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźNa Wróblewskiego robotnicy kończą właśnie remont odcinka między Wólczańską a Politechniki. Wymieniają nawierzchnię, układają chodniki, stawiają przystanki autobusowe i miejsca parkingowe. Niby zwykły remont, ale jest w tym coś zaskakującego, bo uwzględniono rezerwę pod… torowisko. Czy to znaczy, że po 17 latach znów zobaczymy tu tramwaje?
reklama

Rezerwa na przyszłość

Na razie nic nie zapowiada wielkiej rewolucji. Droga ma być gładka, piesi dostaną nowe chodniki, kierowcy świeżo wybrukowane miejsca postojowe. Ale to nie wszystko. Miasto  ma znacznie szersze plany. Myśli o odbudowie trasy tramwajowej na odcinku Wróblewskiego - Wólczańska - Czerwona. I nie tylko. Pod uwagę brane jest także pociągnięcie torów w stronę Proletariackiej i dalej, a być może aż do Kilińskiego przez Tymienieckiego.

Historia znikniętej linii

Tramwaje kursowały ulicami Czerwoną i Wróblewskiego do lutego 2008 roku. Potem torowisko zostało odcięte zarówno od strony Piotrkowskiej, jak i od al. Politechniki. Potem tory zostały odcięte od strony Piotrkowskiej i al. Politechniki, a budowa Łódzkiego Tramwaju Regionalnego przypieczętowała los tej trasy. Nie przewidziała przywrócenia skrętów z Piotrkowskiej, więc ten fragment stracił rację bytu.

reklama

Przez lata brak tego krótkiego łącznika dawał się we znaki, zwłaszcza gdy trzeba było wymyślać objazdy.

Jeszcze nie dziś

Kiedy tramwaje pojadą ulicą Wróblewskiego?

- Obecnie tworzymy koncepcję dla przebiegu linii tramwajowej. Jej budowa będzie możliwa po pozyskaniu środków zewnętrznych. Na razie skupiamy się na remontach istniejących tras, a dopiero później na budowie nowych

- mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Co ciekawe, magistrat po cichu myśli nie tylko o odtworzeniu tego fragmentu, ale i o reaktywacji odcinka aż do al. Jana Pawła II, czyli linii, która zniknęła pół wieku temu. W tym przypadku byłaby to reaktywacja trasy, która została zlikwidowana pół wieku temu.

reklama
reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo