Remont ulicy Puszkina od ronda Sybiraków do Dąbrowskiego to m.in. wymiana nawierzchni oraz nowe przystanki autobusowe. Oprócz tego zmieniono również organizację ruchu – na liście zmian m.in. zmniejszenie liczby przejezdnych pasów ruchu dla kierowców z czterech do dwóch.
Zmiany dla kierowców na ulicy Puszkina w Łodzi
Fotografie nowej organizacji ruchu przed skrzyżowaniem ulicy Puszkina z Jadzi Andrzejewskiej trafiły do sieci. Opublikował jej profil LDZ Zmotoryzowani Łodzianie.
- Na ulicy Puszkina łódzcy drogowcy postanowili pobić własny rekord absurdu. Położono nowy asfalt na czterech pasach, żeby... dwa z nich zamalować farbą. Tak, dokładnie tak – najpierw wylewamy pieniądze w asfalt, a potem w farbę, bo przecież można. Planowanie? Logika? Po co komu takie staroświeckie podejście?
- piszą LDZ Zmotoryzowani Łodzianie.
I dodają:
- Najlepsze w tym wszystkim jest jednak wyłączenie dwóch pasów z ruchu. Zrobiono to oczywiście w trosce o nas – mieszkańców. Bo jak inaczej wyjaśnić fakt, że po remoncie mamy mniej dostępnej drogi niż przed nim? Z pewnością chodzi o naszą wygodę, prawda?
Wybraliśmy się na miejsce, aby sprawdzić, jak wygląda ten odcinek ulicy Puszkina na finiszu prac.
Koniec remontu ulicy Puszkina na Widzewie. Jak jechać?
Tymczasowa organizacja ruchu związana z remontem ulicy czeka na kierowców już od ronda Sybiraków – nie brakuje zakazów wjazdu w stronę Dąbrowskiego, a także wyłączonego pasa ruchu w prawo od strony Lodowej.Z daleka widać nową nawierzchnię oraz nowe oznakowanie poziome. Wspominana wcześniej nowość dla kierowców rozpoczyna się tuż przed przystankiem autobusowym. Dostępne dla kierowców są trzy pasy ruchu, które następnie zmieniają się w dwa. Dwa wewnętrzne są tzw. zanikające i nakazują kierowcom wjazd na sąsiedni pas ruchu.
Jak informuje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, remont odcinka ulicy Puszkina w drugą stronę (czyli w kierunku ronda Sybiraków) zaplanowano na 2025 rok.
- Ze względu na stan nawierzchni podjęliśmy w zeszłym roku decyzję o remoncie Puszkina, który na jezdni w kierunku Dąbrowskiego dobiega końca, a ponadto w tym roku przeprowadzony zostanie na jezdni w kierunku Przybyszewskiego
- informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
I dodaje:
- Są to prace remontowe. Czyli po prostu układamy nową nawierzchnię. Nie ingerujemy w kształt jezdni i nie dotykamy pozostałych aspektów drogi. Tą ulicą setki mieszkańców dojeżdżają do pracy i jeżdżą tędy dostawcy do wielu zakładów, stąd potrzeba utrzymania w dobrym stanie drogi i wymiana nawierzchni.
Kształtu jezdni nie zmieniono, co innego z organizacją ruchu.
Jak ZDiT argumentuje przekształcenie czterech pasów ruchu w dwa? Przede wszystkim chodzi o względy bezpieczeństwa.
Nowa organizacja ruchu dla kierowców na ul. Puszkina. Będzie bezpieczniej dla pieszych?
W pobliżu skrzyżowania z ul. Jadzi Andrzejewskiej nie tylko są przystanki autobusowe, ale także przejście dla pieszych, które dotychczas przebiegało przez cztery pasy ruchu. Wyłączenie z ruchu dwóch wewnętrznych ma pomóc pieszym w bezpieczniejszym pokonaniu przejścia.
- Zmiany w organizacji ruchu, jakie się pojawiły na Puszkina, wynikają z obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Jeśli coś wykonujemy na drodze, musimy się do niech dopasować
- podkreśla Tomasz Andrzejewski.
Co mówią przepisy?
- Nie pozwalają na przejście dla pieszych przez więcej niż dwa pasy bez sygnalizacji świetlnej, dlatego też stworzony azyl, aby było bezpiecznie
- dodaje rzecznik ZDiT.
ZDiT podkreśla, że działanie to ma na celu podnieść bezpieczeństwo pieszych.
Zamiast czterech pasów będą dwa - czy podniesie to bezpieczeństwo pieszych?
Przypomnijmy, w grudniu 2019 roku na ul. Puszkina przy Technicznej doszło do śmiertelnego potrącenia 51-latka.
- 68-letni kierowca fiata zignorował przepisy kodeksu drogowego i ominął pojazd, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych. Potrącił na przejściu 51-latka, który z ciężkimi obrażeniami trafił do szpitala, gdzie zmarł na skutek odniesionych obrażeń
- informuje o zdarzeniu z dn. 11 grudnia 2019 r. Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi.
Dotychczas zmiany objęły pieszych i kierowców – niewykluczone są także zmiany dla rowerzystów.
- Nie jest również wykluczona w kolejnych latach realizacja kolejnych zadań, jak choćby infrastruktury dla rowerzystów
- podsumowuje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.