- Wszystko dzięki temu, że Centralny Port Komunikacyjny planuje budowę drugiego tunelu pod Łodzią, którym kursować będą pociągi dalekobieżne dużych prędkości. To trasa z Warszawy przez CPK do dworca Łódź Fabryczna i dalej w stronę Wrocławia i Poznania - powiedział PAP rzecznik CPK Konrad Majszyk.
!reklama!
Przypomnijmy, że obecnie pod Łodzią PKP Polskie Linie Kolejowe budują tunel prowadzący z Dworca Kaliskiego na Dworzec Fabryczny. Zwany łódzkim małym metrem, ma ułatwić kolejową komunikację aglomeracyjną i pasażerską między miastami oraz umożliwić szybsze podróżowanie przez Łódź.
- Drugi tunel będzie obsługiwał pociągi dużych prędkości, które w rejonie Łodzi zatrzymywać się będą tylko na Dworcu Fabrycznym. To ma być tunel dalekobieżny, w przyszłości kluczowy element trasy między Łodzią i Warszawą, po której pociągi będą jeździły z prędkością do 250 kilometrów na godzinę, zapewniając czas przejazdu między Warszawą i Łodzią w ok. 45 minut - wyjaśnił rzecznik CPK Konrad Majszyk.
Linia Warszawa - CPK - Łódź będzie stanowić kręgosłup planowanego systemu kolei dużych prędkości i jest bardzo ważna, bo włączy Centralny Port Komunikacyjny w sieć połączeń dalekobieżnych Polski. Budowa tunelu CPK mogłaby rozpocząć się w roku 2023, a skończyć w 2027 roku. Szacowany koszt budowy kolejowego odcinka Warszawa - CPK - Łódź wynosi ponad 8 mld złotych.
Źródło: RMF FM
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.