Znakowanie roweru przez Straż Miejską
-Znakowanie roweru to wygrawerowanie specjalnego numeru, dzięki któremu po odszukaniu go w bazie danych, wiadomo, kto jest prawowitym właścicielem jednośladu – mówi st. spec. Joanna Prasnowska ze Straży Miejskiej w Łodzi.
Aby oznakować rower trzeba posiadać dowód osobisty oraz dowód zakupu (faktura lub rachunek). W przypadku braku dowodu, właściciel składa pisemne oświadczenie. W Oddziałach Dzielnicowych Straży Miejskiej przez cały rok można bezpłatnie oznakować swój rower. Znakowanie rowerów odbywa się w dni powszednie, czyli pn.-pt. w godz. 08:00 - 16:00 i po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
- Śródmieście: tel. 42 66 22 445
- Bałuty: tel. 42 250-22-45
- Widzew: tel. 42 250 22 39
- Polesie: tel. 42 250 22 04
- Górna: tel. 42 250 22 52
Jednym z producentów lokalizatora GPS jest firma Shield Bike z Inkubatora w Bionanoparku. Ich rozwiązanie umożliwia namierzanie i śledzenie rowerów, rowerów elektrycznych, hulajnóg elektrycznych, skuterów oraz motocykli.
-Zabezpieczenie jest praktycznie niewidzialne – znajduje się w ramie urządzenia lub sztycy pod siodełkiem. Potencjalnemu złodziejowi trudno jest je nie tylko dostrzec, ale też unieszkodliwić. Bateria pozwala na 700 godzin pracy lokalizatora. Wysyła pozycję pojazdu w czasie rzeczywistym. Bazuje nie tylko na technologii GPS ale też GSM, dzięki czemu możemy znależć rower np. wewnątrz budynku. Wszystkie dane można obejrzeć w czasie rzeczywistym na ekranie smartfona – tłumaczy Sebastian Reszpondek, prezes Shield Bike.
Prace nad łódzkim wynalazkiem trwały ponad 3 lata, firma opatentowała unikalne rozwiązania konstrukcyjne i techniczne. Produkt już wzbudził duże zainteresowanie m.in. na targach CEBiT w Hannowerze, targach rowerowych w Tajwanie czy konferencji Viva Technology w Paryżu. Startup wrócił stamtąd z kilkoma kontraktami. Ale młodzi przedsiębiorcy zapowiadają, że to dopiero początek.
- Jeszcze w tym roku planujemy pierwszą emisję Pre-IPO akcji. Pozyskane w ten sposób środki przeznaczymy na opracowanie nowych produktów i rozwój firmy. W przyszłym roku chcemy też sprzedawać nasze zabezpieczenia na rynku amerykański- dodaje Sebastian Reszpondek.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.