- Wystartowały dwie znane nam firmy. Liczyliśmy, że przystąpią do tego przetargu. Bardzo ciekawe rozstrzygnięcie na tym pierwszym etapie, czyli podania ceny. Różnica 200 tys. zł. między ofertami jest nieznaczna. Widać, że firmy podeszły do tego bardzo profesjonalnie – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
!reklama!
– Stąd nasza komisja musi jeszcze przeliczyć punktację i dopiero potem będziemy mogli powiedzieć, która firma wygrała przetarg i dostarczy nam te autobusy.
Punkty przyznawane są nie tylko za cenę, ale również za parametry ekologiczne, jak i parametry techniczno – użytkowe m.in za wyposażenie, ilość miejsc siedzących, zużycie energii. Ładowanie pojazdów elektrycznych ma być możliwe zarówno za pomocą ładowarek plug – in w Zajezdni Limanowskiego (17 stanowisk), jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na sześciu krańcówkach: Janów, Retkinia (Maratońska), Szczecińska, pl. Mikulskiego, Dw. Fabryczny, Kusocińskiego.
W przetargu zastosowano możliwość domówienia 6 sztuk takich samych autobusów. Docelowo autobusy elektryczne mają kursować na liniach autobusowych nr: 80, 83 i 86. Autobusy mają zostać dostarczone do Łodzi 14-15 miesięcy od momentu podpisania umowy, czyli na początku 2022 r.
Źródło: MPK Łódź
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.