Reklama

Reklama

Znów wyludniają się centra handlowe. Także łódzkie galerie zakupowe notują duże spadki

Opublikowano: ndz, 25 paź 2020 10:31
Autor:

Znów wyludniają się centra handlowe. Także łódzkie galerie zakupowe notują duże spadki - Zdjęcie główne

Znów wyludniają się centra handlowe. Także łódzkie galerie zakupowe notują duże spadki (fot. Google Maps) |wiadomości łódzkie|Łódź|TuŁódź

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Właściciele centrów handlowych nerwowo przyglądają się słupkom dziennych zachorowań na koronawirusa.

Z danych Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług wynika, że jesienna fala pandemii wywołuje ponowny spadek zainteresowania robieniem zakupów w centrach handlowych.

!reklama!

Analitycy zauważają również, że spadki zanotowano nie tylko względem tego samego okresu rok temu, ale także w stosunku do ostatnich miesięcy. We wrześniu tego roku w centrach handlowych robiło o 30 proc. mniej klientów niż w roku 2019. W pierwszych tygodniach października spadek ten wyniósł 37 proc.

W Manufakturze już zarejstrowano ogromne straty – liczba klientów skurczyła się o jedną piątą.

- Tendencja jest wzrostowa, ale oczywiście trzeba mieć na uwadze dynamiczną sytuację związaną z pandemią. Manufaktura jest nie tylko obiektem handlowo-rozrywkowym, ale także jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych w Łodzi i regionie. Zmniejszenie ruchu turystycznego wpływa również na frekwencję naszego obiektu. W zeszłym roku zanotowaliśmy 800 tys. unikalnych logowań do naszego wi-fi z sieci zagranicznych, co pomaga nam oszacować liczbę turystów z zagranicy odwiedzających Manufakturę. W tym roku będzie ich z pewnością ich mniej, podobnie z tzw. turystyką biznesową, czy nawet wycieczkami szkolnymi. – mówi Monika Długosz Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Nie lepiej sytuacja przedstawia się w Galerii Łódzkiej.

- Z analizy rynku wynika, że w czasie zaostrzonego reżimu sanitarnego zmieniły się nawyki zakupowe - mówi Beata Stefańska, dyrektor Galerii Łódzkiej. - Klienci kupują rozważniej, mając na uwadze nie tylko cenę ale i jakość produktu. Nie oznacza to jednak, że nabywcy stracili apetyt na nowości. Trzeba jednak przyznać, że osiągnięcie poziomu 10 tys. przypadków zachorowań dziennie, miało zauważalny wpływ na statystyki odwiedzalności. „Druga fala” sprawiła, że konsumenci nie tylko obawiają się o bezpieczeństwo finansowe, uważniej wydając pieniądze, ale również unikają przebywania w miejscach o dużych skupiskach.

Ważnymi wskaźnikami zachowań konsumenckich będą zapewne dane związane z zainteresowaniem zakupami w czarny piątek oraz przed świętami.

Źródło: Dziennik Łódzki

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.