Choć aktualnie do Brzezin nie dojeżdża ani jeden pociąg, bo nie ma tam zarówno torów, jak i stacji kolejowej, to już za ponad 10 lat mają się tam zatrzymywać najszybsze pociągi w kraju.
Pod Łodzią powstanie nowa stacja kolejowa
Centralny Port Komunikacyjny informuje, że wśród aktualnego etapu przygotowań do rozpoczęcia budowy odcinka Kolei Dużych Prędkości z Warszawy do Łodzi jest także projekt nowej stacji kolejowej w Brzezinach.Niewykluczone, że na nowo powstałej stacji w Brzezinach zatrzymają się pociągi dwóch kategorii, które aktualnie jeszcze nie istnieją. Mowa o kategoriach AeroExpress i RegioExpress.
- W ramach Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ) realizowanego przez CPK wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury, Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Urzędem Transportu Kolejowego założono, że na stacji w Brzezinach będą się zatrzymywały pociągi kategorii AeroExpress relacji Warszawa – Łódź oraz pociągi RegioExpress relacji Skierniewice- Łódź i Łowicz – Łódź. Wyżej wymienione połączenia będą jeszcze przedmiotem konsultacji z organizatorami przewozów pasażerskich
- informuje Centralny Port Komunikacyjny.
Przypomnijmy, aktualnie podróżni wybierający kolej mają do wyboru cztery kategorie pociągów dalekobieżnych: TLK (Twoje Linie Kolejowe – przyp.red.), IC (Intercity – przyp. red), EIC (ExpressIntercity – przyp. red.) oraz EIP (ExpressIntercityPremium – przy.red.) i sporo kategorii pociągów osobowych lub przyśpieszonych w zależności od danego przewoźnika.
W Brzezinach powstanie nowoczesny dworzec kolejowy
Nowa stacja kolejowa w Brzezinach ma mieć dwa 400-metrowe perony, być dwupoziomowa i posiadać dwa wejścia.
- W jego północno – wschodniej części, zlokalizowano halę główną przeznaczoną dla podróżnych. W obrębie tej strefy znajdą się m.in. pomieszczenia kas biletowych, część administracyjna, biura ochrony czy węzeł higieniczno – sanitarny. Dodatkowo w bezpośrednim sąsiedztwie hali dla pasażerów zaprojektowano lokal usługowy dostępny dla podróżnych i pracowników w ramach określonych godzin pracy
- dodaje CPK.
Na dachu budynku ma powstać także zielony taras widokowy.
- Dodatkowym atutem obiektu jest udostępnienie dachu dworca dla podróżujących. Poziom zielonego dachu wykonano na wysokości poziomu platformy peronu, co ułatwi przemieszczanie między strefą komunikacyjną a wypoczynkową. Dostęp do niego zostanie zapewniony z poziomu 0 budynku, poprzez schody w przejściu podziemnym prowadzące na peron, poprzez schody terenowe i ciąg pieszo – jezdny w częściach północno – wschodniej oraz południowo – zachodniej, a także windą znajdującą się przy wejściu północnym
- zaznacza Centralny Port Komunikacyjny.
Harmonogram zakłada, że projekt (układ peronów, torów czy wygląd stacji) będzie poddawany dalszym analizom, stąd może jeszcze ulec zmianie.
Zarówno lotnisko w Baranowie, jak i linia Kolei Dużych Prędkości na odcinku Warszawa – Łódź mają być gotowe do 2032 roku. Następnie, trzy lata później w 2035 roku ma być gotowy cały 480-kilometrowy odcinek (tj. do Poznania i Wrocławia).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.