W lutym testowany był krótszy pojazd
Autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric wyruszył na pabianickie trasy w środę, 1 maja. W lutym br. testowany był krótszy, 9-metrowy autobus marki Solaris.Znajdujący się na pokładzie elektrobusu silnik jest zasilany energią pochodzącą z baterii o łącznej pojemności 528 kWh. Pojazd wyposażono w system akustyczny imitujący dźwięk silnika spalinowego przy niskich prędkościach informujący o nadjeżdżającym pojeździe, jak również w system ostrzegający kierowcę, gdy w tzw. martwych polach widzenia pojawi się rowerzysta, pieszy lub motocyklista. Autobus został wyprodukowany w 2023 roku i zabiera na pokład do 46 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących.
Urzędnicy czekają na opinie pasażerów
Pasażerowie, którzy chcieliby podzielić się swoimi opiniami na temat testowanego pojazdu, mogą je nadsyłać e-mailem na adres komunikacja@um.pabianice.pl.Zebranie doświadczeń oraz opinii umożliwi przygotowanie się do zakupu nowego taboru w przyszłości. MZK wspólnie z Urzędem Miejskim w Pabianicach prowadzą rozmowy ze wszystkimi producentami autobusów zeroemisyjnych. Miasto ubiega się o dofinansowanie zakupu takich pojazdów ze środków Unii Europejskiej. Urząd Miejski przystąpił również do opracowania analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem autobusów zeroemisyjnych. Konieczność zakupienia autobusów zeroemisyjnych wynika z przepisów ustawy o elektromobilności.
Trzeba korzystać z papierowych rozkładów jazdy
Kursy autobusu elektrycznego nie będą wyświetlane na tablicach dynamicznej informacji pasażerskiej. Pasażerowie, którzy chcą się nim przejechać, godziny odjazdów muszą sprawdzić w papierowych rozkładach jazdy. W pojeździe nie ma też biletomatu.MZK Pabianice posiada w swojej flocie 32 autobusy marki Solaris, w tym 18 autobusów hybrydowych wyprodukowanych w latach 2018-2019 oraz 14 pojazdów o napędzie konwencjonalnym z lat 2008-2010. To te ostatnie w najbliższych latach będą wymieniane na nowe pojazdy.
Komentarze (0)