Łódź wyróżniona przez światową redakcję. Za co?
Ranking „Best of the World” to coroczne prestiżowe zestawienie miejsc, które należy odwiedzić. Przygotowuje je redakcja National Geographic Traveler w USA i jest ono publikowane co 12 miesięcy w pierwszym numerze miesięcznika każdego roku.Nie inaczej będzie w 2022 roku, a w rankingu 25 hitów wybranych ze zgłoszeń nadesłanych od lokalnych redakcji tego popularnego pisma podróżniczego znajdzie się Łódź.
W 2022 roku wyróżniono miejsca w kategoriach: Dla Rodzin, Natura, Kultura, Przygoda i Zrównoważony Rozwój. Właśnie w tej ostatniej kategorii zwyciężyła Łódź, która jest jednocześnie jedynym polskim miastem docenionym przez NGT. Oprócz naszego miasta wyróżnione zostały także: Zagłębie Ruhry w Niemczech, dwa Parki Narodowe: w Mozambiku i w Ekwadorze oraz Park Krajobrazowy ze Stanów Zjednoczonych
- To Amerykanie zdecydowali, że to właśnie Łódź stanie się miastem, które będzie polecane do odwiedzenia w 2022 roku - podkreśla Michał Cessanis, zastępca redaktora naczelnego National Geographic Traveler.
To właśnie pan Michał zgłosił Łódź do plebiscytu. Dlaczego?
- Wyjechałem z Łodzi tuż po studiach i wróciłem tutaj po 15 latach zrobić materiał o Łodzi. Zachwyciłem się tym, jak to miasto się zmienia. Pomimo tego, że wciąż jest dużo do zrobienia, to zachwyciło nas w redakcji to, jak wyglądają dzisiaj zrewitalizowane fabryki, jak ulice są oddawane ludziom, jaki jest ferment artystyczny w Łodzi. Chcieliśmy również zafascynować tym miejscem Amerykanów, czyli naszą redakcję-matkę i się udało! - opowiada Michał Cessanis.
Wyróżnienie dla Łodzi od National Geographic to dopiero początek. Co dalej?
Jak podkreśla Tomasz Koralewski z Łódzkiej Organizacji Turystycznej, takie wyróżnienie ze strony NGT jest bardzo ważne. Tym bardziej, że Łódź rusza właśnie z ogólnoświatową kampanią promocyjną, przypominającą o tym, że miasto jest otwarte dla turystów.
- Obecnie jesteśmy na etapie odbudowy ruchu z 2019 roku. Obecnie hotele w Łodzi są praktycznie pełne. Odradza się ruch wypoczynkowy, ale także ruch biznesowy. Firmy zaczęły podróżować, organizują w Łodzi konferencje i wydarzenia biznesowe - mówi Tomasz Koralewski z ŁOT-u.
W przyszłym roku w Łodzi planowane jest otwarcie m.in. Orientarium i nowej stałej wystawy w Białej Fabryce. Do tego Łódź ma być widoczna także w innych miastach w Polsce.
- Myślę, że to spowoduje, że Łódź awansuje do ekstraklasy miast turystycznych - komentuje Koralewski.
W 2019 roku do Łodzi zawitało ponad milion turystów. Cel na nadchodzące lata jest jasny - ugościć w ciągu roku w Łodzi ponad 2 mln turystów z Polski, Europy i całego świata. Takie wyróżnienia, jak to od National Geographic, może w tym tylko pomóc.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.