Black Friday to przeceny o 30, 50, a nawet 70 i 75%.
Black Friday 2023 - ruszyły wyprzedaże i przeceny
W ostatnich latach ten dzień się dynamicznie zmieniał – szczególnie podczas pandemii sporo sklepów przeniosła się do Internetu, gdzie te promocje są ustalane regularnie. Jak wygląda sytuacja w sklepach stacjonarnie?Od piątkowego poranka, 24 listopada bardzo spokojnie. Galerie handlowe nie wypełniły się tłumem klientów, część z nich ustawiała się w kolejce do sklepu spożywczego, ale nie do znanych marek odzieżowych.
Konsumenci przestali wierzyć w wielkie promocje podczas Black Week i Black Friday?
Klienci spotkani na rynku Manufaktury nie ukrywają, że wolą robić zakupy w Internecie, bo tak ich przyzwyczaiły zakupy podczas pandemii.
- Jeśli mam być szczera to zdecydowanie wolę zamawiać przez Internet. Raz zamówię z jakiegoś sklepu, sprawdzę sobie jaki mam w nim rozmiar i wtedy już następnym razem nie muszę się martwić. Dziś wpadłam tylko na chwilę i zaraz uciekam do pracy, ale na pewno bym nie przyszła, aby stać nie wiadomo ile przed sklepem
- mówi pani Natalia, klientka jednej z łódzkich galerii handlowych.
Inna klientka zaznaczyła, że to już nie jest prawdziwy dzień, kiedy można złapać coś na wielkiej promocji tylko jedna wielka reklama.
- Nie widziałam wielkich przecen, aby rzeczywiście można było powiedzieć, że „wow, ale tanio”. W innych sklepach znalazłam te same rzeczy jeszcze taniej, a w sklepach przez aplikację nawet o połowę znalazłam taniej. Kiedyś może i rzeczywiście warto by było się ustawiać, tak jak w Ameryce to robią, ale dziś? Nie wiem po co, to chyba tylko wielka reklama dla sklepów
- mówi pani Karina, klientka.
Przypomnijmy, w tym roku warunki do „udawanych” promocji są jeszcze trudniejsze.
Najniższa z ostatnich 30 dni cena, która utrudnia oszukiwanie podczas promocji
Od kiedy wprowadzono unijne prawo, które przewiduje informację o najniższej z ciągu ostatnich 30 dni ceny – klienci widzą, jaka cena była przed promocją.
- Łowisz rabaty, poszukujesz zniżek, tropisz promocje? Zwróć uwagę na najniższą cenę z 30 dni przed obniżką! Prezes UOKiK podkreśla, że to najważniejsza informacja dla kupujących. Przedsiębiorcy, którzy informują o promocji, mają obowiązek podać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką. I to od niej powinni obliczać rabaty. W przypadku zachęcania do zakupu obniżoną ceną konsument musi dostać pełną informację, która umożliwi mu sprawdzenie, czy korzyść rzeczywiście jest realna.
- informuje Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji.
Czarny piątek to początek sezonu zakupowego przed Świętami Bożego Narodzenia. Do Europy ten dzień przyszedł ze Stanów Zjednoczonych i miał dniem wielkich przecen.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.