Łódzki artysta angażuje się w urodziny OFFa
Obchody 11-lecia OFFa są wyjątkowe, dlatego do współpracy zaproszony został wyjątkowy artysta Krzysztof Iwański. To absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Na jego portfolio składają się przede wszystkim plakaty. Znany z eksperymentowania z typografią, łączenia rozwiązań zaczerpniętych z konstruktywizmu z lekcjami Bauhausu i myślą Mondriana. Jak mówi „Sukces artystyczny zawdzięcza wewnętrznej dyscyplinie swoich prac, połączonej ze śmiałością koloru oraz przenikaniem się obrazów ze słowami.”Dla OFF Piotrkowska Center stworzył komunikację wizualną obchodów 11-lecia. W jej skład wchodzą grafiki z hasłami „OFFcourse”, „Go to OFF” i „Turn On To OFF”, które idealnie oddają charakter i dynamikę OFFa. Zdanie „Spotkajmy się na OFFie” usłyszał chyba każdy łodzianin i osoba, która odwiedza Łódź, dlatego czas aby rozszerzyć je o dodatkowe znaczenia.
- Postanowiliśmy zaprosić do stworzenia grafik urodzinowych OFFa Krzysztofa Iwańskiego, ponieważ chcieliśmy aby to kultowe miejsce mogło mieć również kultowe grafiki. Wiele osób wiesza sobie na ścianach w domach czy biurach plakaty ze swoimi ulubionymi miejscami lub hasłami. 11 lat istnienia OFFa pokazało nam jak wielu ma fanów, dlatego wierzę, że grafiki trafią na niejedną łódzką ścianę! - mówi Michał Styś, pomysłodawca OFF Piotrkowska Center i prezes zarządu OPG Property Professionals.
- Kiedy otrzymałem propozycję stworzenia grafik dla OFF Piotrkowska Center nie wahałem się ani chwili. Kiedy powstawał OFF byłem tuż po studiach, mogę powiedzieć, że historia OFFa i moja droga zawodowa trwają tyle samo. Poza tym, czy jest w Łodzi bardziej alternatywne i inspirujące dla artystów miejsce niż właśnie OFF? Połączenie pofabrycznych przestrzeni z tym, jak teraz tętni tam życie, sprawia, że natychmiast przychodzi na myśl każde z haseł, które umieściłem na grafikach - przyznaje Krzysztof Iwański.
Nowy OFF. Będą zmiany w OFF Piotrkowska Center
OFF Piotrkowska Center, miejsce dla wielu osób kultowe i pierwszy projekt rewitalizacyjny w Łodzi czekają zmiany. Ten pofabryczny teren zazieleni się i wzbogacony zostanie o dwie nowe inwestycje: nowoczesny i energooszczędny budynek biurowo-handlowy A+ FERN z pasażem mody i publicznym rooftopem oraz ekologiczny i funkcjonalny parking wielopoziomowy o unikalnej architekturze. 28 lipca odbędzie się oficjalne otwarcie showOFF, showroomu, w którym każdy, kto odwiedzi OFFa, będzie mógł dowiedzieć się więcej na temat nowej inwestycji i planów rozwoju OFFa.Budynek FERN powstanie przy ul. Piotrkowskiej, oferując ponad 8 tys. mkw. nowej powierzchni użytkowej przy głównym deptaku miasta. Charakter nowej inwestycji będzie lifestyle’owy – to mieszanka funkcji handlowo-usługowych, biurowych i rekreacyjnych. Na dachu budynku FERN powstanie pierwszy publiczny taras na dachu na ulicy Piotrkowskiej. Będzie to ogólnodostępna przestrzeń z otwartym do późnych godzin klubem muzycznym, restauracją, strefą relaksu z leżakami i tarasem widokowym. A wszystko pełne zieleni zarówno na dachu, jak i elewacji.
Tworząc nazwę nowego obiektu, jego twórcy postanowili, że będzie to FERN, co w języku angielskim oznacza „paproć”. Wynika to z charakterystycznego cyklu życia paproci, do którego nawiąże życie nowej inwestycji. Od jednego do drugiego świtu, od poniedziałku do niedzieli. Wielofunkcyjność budynku sprawi, że będzie on żył całą dobę, zmieniając fazy.
Moda na Łódź i powrót handlu na Piotrkowską
Budynek FERN został tak zaprojektowany, aby spójnie połączyło się stare z nowym, zarówno pod kątem architektury, jak i funkcji obecnego i nowego OFFa. Budynek będzie miał wysoką na trzy kondygnacje bramę wejściową, która od strony deptaka zachowa widok na znajdujące się w głębi pofabryczne zabudowania z czerwonej cegły i historyczną wieżę wodną.Nie zabraknie również charakterystycznych dla OFFa zabudowań stylizowanych na kontenery morskie. Staną się miejscem nowych butików, showroomów czy pracowni artystycznych. Zachowane zostaną obecne przestrzenie twórców związanych z branżą odzieżową, a w budynku FERN czekać będą nowe duże przestrzenie skierowane do branży mody. A wszystko po to, by OFF stał się zaczątkiem powrotu handlu i mody na ulicę Piotrkowską.
Projekt ModaNaŁódź stworzony przez OFF Piotrkowska Center ma za zadanie promować modę w Łodzi, jak i modę na Łódź, przywracając miastu charakter najbardziej związanego z branżą mody w Polsce. Pokazy mody, otwarcia kolejnych modnych przestrzeni na OFFie, a docelowo nowy budynek FERN i zupełnie nowe możliwości rozwoju i promocji mody w naszym mieście.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.