Łódź Young Fashion, jedna z najważniejszych imprez modowych w Polsce, od lat tworzy przestrzeń, gdzie nowatorskie wizje początkujących twórców splatają się z doświadczeniem mistrzów i ekspertów branży. Jego siła wywodzi się z renomy legendarnych konkursów: Złotej Nitki, czyli najstarszego i najbardziej cenionego wydarzenia dla kreatorów mody w Polsce oraz Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru łódzkiej ASP. W ostatnich latach do tego grona dołączył międzynarodowy Fashion Film Festival – odpowiedź środowiska na zmieniającą się, coraz bardziej cyfrową rzeczywistość.
– Prestiż Złotej Nitki budował się przez ponad trzy dekady, a wśród jej laureatów można odnaleźć głośne nazwiska, które od lat nadają ton wybiegom w Polsce i na świecie. W końcu to właśnie rozpoznawalność i uznanie, które zapewnia wygrana w konkursie, są w dzisiejszych czasach na wagę złota, bo stać się mogą biletem do obiecującej kariery – przekonuje Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. – Choć oczywiście wiemy, że także wsparcie finansowe jest cenne na początku tej drogi – mówi i dodaje, że na autora kolekcji, która najbardziej zachwyci jury, czeka statuetka Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.
Na młode talenty czeka też Fashion Film Festival, który po raz piąty zaprasza twórców z całego świata do udziału w konkursie na najlepszy film modowy. Wydarzenie, realizowane we współpracy z Łódzką Szkołą Filmową, daje możliwość zaprezentowania własnej wizji szerokiej publiczności za pomocą tej nowatorskiej formy sztuki i jest szansą na zdobycie nagrody w wysokości 3 000 euro.
– Filmy modowe to narzędzie coraz chętniej wykorzystywane przez projektantów, do utrzymywania kontaktu z odbiorcami, wzbudzania zainteresowanie i poszerzania rozpoznawalności marek. Dlatego szukamy utalentowanych, odważnych osób, które potrafią z niebanalnej perspektywy spojrzeć na twórczość swoją lub innego artysty i przełożyć ją na język filmu – mówi profesor dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Oba konkursy skierowane są do osób do 35 roku życia, szczególnie studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, a w przypadku FFF – także z filmem czy multimediami. Do Złotej Nitki zgłosić mogą oni kolekcję, która powstała w latach 2023-2025 i składa się z od 8 do 12 sylwetek. Nabór trwa do 21 września.
Z kolei, aby wziąć udział w Fashion Film Festival, za pomocą specjalnej aplikacji należy przesłać film modowy o długości do 7 minut. Formularz online oraz informacje o dodatkowo wymaganych materiałach dostępne są na stronie lodzyoungfashion.com. Termin zgłoszeń do FFF upływa 12 października 2025 roku.
Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursów Złota Nitka i Fashion Film Festival są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym – Miasto Łódź. Tegoroczna edycja ŁYF przebiegać będzie pod hasłem INNY WYMIAR. – Dziś kierunek rozwoju w branży wyznaczają nowe technologie, społeczna i klimatyczna odpowiedzialność czy sztuczna inteligencja. „Inny wymiar” mody nie oznacza dla nas tylko estetycznej odmienności w formie – to głęboka refleksja nad jej rolą we współczesnym świecie, która może być inspiracją, wprowadzać nową jakość – podkreśla Katarzyna Wróblewska.
Szczegółowe informacje o naborach konkursowych w ramach ŁYF 2025 – wydarzenia, które odbędzie się w dniach 27-29 listopada, znaleźć można na stronie lodzyoungfashion.com.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.