reklama
reklama

W Łódzkiem pojawią się dodatkowe urządzenia do pomiaru prędkości. GITD ogłasza terminy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: TuŁódź/KCI

W Łódzkiem pojawią się dodatkowe urządzenia do pomiaru prędkości. GITD ogłasza terminy - Zdjęcie główne

foto TuŁódź/KCI

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ŁódzkieRozwój systemów bezpieczeństwa drogowego nabiera tempa. Wkrótce w jednym z kluczowych regionów Polski powstaną nowe punkty kontrolne, których celem będzie nie tylko karanie kierowców, ale przede wszystkim poprawa płynności ruchu i ograniczenie liczby wypadków. Nowoczesne rozwiązania obejmą także autostrady, gdzie kierowcy często pozwalają sobie na zbyt wiele.
reklama

Nowe odcinki z odcinkowym pomiarem prędkości zostaną zainstalowane na autostradzie A1. Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że w województwie łódzkim znajdą się co najmniej dwa takie punkty, a dwa kolejne pozostają w rezerwie. Wszystkie urządzenia będą zlokalizowane właśnie na tej autostradzie.

Konkretne odcinki to:

  • Węzeł Piotrków Trybunalski Południe – węzeł Kamieńsk (ok. 19 km)
  • Węzeł Kutno – węzeł Piątek (ok. 18 km)
  • (rezerwowy) Węzeł Kamieńsk – węzeł Radomsko (ok. 15 km)
  • (rezerwowy) Węzeł Łódź-Wschód – Łódź-Górna (ok. 7 km)

Na mapach przygotowanych przez drogowców zatwierdzone lokalizacje oznaczone są na czerwono, natomiast rezerwowe – na czarno.

reklama

Już działające punkty pomiaru w regionie

W województwie łódzkim funkcjonuje już sześć systemów odcinkowego pomiaru prędkości. Obejmują one następujące lokalizacje:

  • Złota, gm. Głuchów (DK72): ok. 3 km
  • Bychlew, gm. Pabianice (DK485): ok. 2 km
  • Biała Pierwsza, gm. Biała (DK74): ok. 4 km
  • Tomaszów Mazowiecki (DK48): ok. 2 km
  • Ponownie Złota (DK72): ok. 3 km
  • Siemionki – MOP Strzelce (A1): ok. 14 km

W przypadku autostrady A1 obowiązują limity: 140 km/h dla pojazdów osobowych i 80 km/h dla ciężarówek.

reklama

Na czym polega ten system?

Odcinkowy pomiar prędkości to narzędzie oparte na obliczaniu średniej prędkości na podstawie czasu przejazdu między dwoma punktami. Jeśli wynik przekracza dopuszczalną prędkość, kierowca automatycznie otrzymuje mandat. Obowiązująca taryfikacja wygląda następująco:

  • do 10 km/h: 50 zł i 1 punkt
  • 11–15 km/h: 100 zł i 2 punkty
  • 16–20 km/h: 200 zł i 3 punkty
  • 21–25 km/h: 300 zł i 5 punktów
  • 26–30 km/h: 400 zł i 7 punktów
  • 31–40 km/h: 800 zł (recydywa 1600 zł)
  • 41–50 km/h: 1000 zł (2000 zł)
  • 51–60 km/h: 1500 zł (3000 zł)
  • 61–70 km/h: 2000 zł (4000 zł)
  • powyżej 70 km/h: 2500 zł (5000 zł)

Plan wdrożenia i korzyści

GITD wyznaczył termin realizacji – urządzenia mają działać najpóźniej do połowy 2026 roku. Wykonawcy przysługuje 76 tygodni od podpisania umowy na pełne wdrożenie systemu.

reklama

System ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu i ograniczyć liczbę niebezpiecznych manewrów, szczególnie na autostradach. Przewidywana korzyść to zmniejszenie liczby wypadków i uspokojenie ruchu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo