Stalowe elementy demontuje specjalistyczny dźwig. Zniknęło już pierwsze z trzech przęseł. Obok mostu przygotowano elementy nowej konstrukcji kratownicowej. Każde przęsło nowego mostu liczy około 55 metrów długości i waży 170 ton.
- W kolejnym etapie wykonawca zaplanował wzmocnienie filarów i przyczółków - informuje Rafał Wilgusiak z PKP PLK. - Następnie na podporach usadowiona zostanie nowa konstrukcja. Ostatnim etapem remontu będzie ułożenie na nowej przeprawie toru i wywieszenie sieci trakcyjnej. Zakończenie prac zaplanowano w sierpniu br.
W związku z pracami od 5 maja do 10 czerwca pasażerowie muszą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej za pociągi ŁKA na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Opoczno oraz Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Składy dalekobieżne jeżdżą trasą zmienioną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Koniecpol.
Pociągi pojadą szybciej
Celem inwestycji jest podniesienie na moście prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/godz. (obecnie 100 km/godz.) i towarowych do 100 km/godz. (obecnie 80 km/godz.). Nowy most zapewni sprawne połączenia m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa mosty. Jeden z nich na linii Łódź przez Tomaszów Maz. w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku. Obecnie budowana konstrukcja powstaje na równoległej linii z Tomaszowa Maz. w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.