Działania marketingowe prowadzone mogą być na wiele sposobów. Jednym z nich, a zarazem podstawowym, jest stworzenie firmowej strony internetowej. Zawiera ona szereg informacji na temat przedsiębiorstwa oraz jej oferty, czy to w postaci produktów, czy też usług. Wszystkie te dane przekazywane są w formie treści. Jest to zatem podstawowy element witryny. Jakie znaczenie mają treści dla firmy i samej strony internetowej? Okazuje się, że bardzo duże.
Co to jest content marketing?
Tworzenie treści na strony internetowe realizowane jest w ramach content marketingu. To działanie, którego zadaniem jest promowanie firmy oraz jej oferty głównie poprzez tekst.
Treści na stronie internetowej publikowane są w formie:
● opisów produktów,
● opisów kategorii,
● opisu firmy,
● tekstów na stronie głównej oraz podstronach,
● artykułów na firmowym blogu.
Za stworzenie unikalnych treści na strony internetowe odpowiadają copywriterzy. Posiadają oni umiejętności pisania ciekawych i angażujących tekstów, które przekazują istotną wiedzę ich odbiorcom.
Dlaczego treści na stronie internetowej mają duże znaczenie?
Okazuje się, że treści udostępniane na stronie internetowej są bardzo ważne z kilku względów. Poniżej przytaczamy najważniejsze z nich.
Angażują odbiorców
Treści, zwłaszcza w postaci artykułów blogowych, pozwalają na zbudowanie zaangażowania odbiorców wokół marki lub produktu (czy też usługi). Tekst, który pomaga użytkownikom internetu (a zarazem potencjalnym klientom) w rozwiązaniu jakiegoś problemu, jest przez nich bardzo chętnie komentowany. Tym samym odbiorcy sami wskazują na wagę otrzymanych treści w ramach content marketingu. Ponadto udostępniają je w innych miejscach: mediach społecznościowych, a także komunikatorach internetowych. Dzięki zaangażowaniu odbiorców marki poprzez treść budowany jest jej pozytywny wizerunek, który przynosi efekty w postaci reklamy oraz zwiększania sprzedaży.
Zachęcają do skorzystania z oferty
Dobrze napisane treści na stronie internetowej to wabik na potencjalnych klientów. Nie tylko angażują do dzielenia się własnymi doświadczeniami, ale przede wszystkim zachęcają do skorzystania z oferty firmy. Robią to w bardzo ciekawy sposób, wywołując w czytelniku potrzebę posiadania konkretnego produktu lub wybrania danej usługi. Content marketing tym samym zwiększa szanse firmy na dotarcie do większego grona klientów.
Pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej
Content marketing jest jednym z zadań realizowanych także w ramach pozycjonowania stron internetowych. Opiera się ono na zdobywaniu wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Treść w tym przypadku jest bardzo ważna. Roboty wyszukiwarki bazują bowiem na tekstach, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, a także są przydatne odbiorcom. Jeśli spełniają one oczekiwania algorytmów oraz czytelników, strony mają ogromną szansę prezentowania się użytkownikom sieci na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Warto w tym miejscu podkreślić, że wyszukiwarka jest najczęściej odwiedzaną witryną w internecie, ponieważ to w niej klienci szukają produktów, usług oraz firm.
Podsumowanie
Content marketing to jedno z najważniejszych działań w ramach promocji firmy. Odpowiednia treść na stronie internetowej pomaga w zbudowaniu pozytywnego wizerunku oraz zachęceniu potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Ponadto teksty stworzone przez copywritera pozwalają na lepsze pozycjonowanie witryny, dzięki czemu grono klientów może znacznie się powiększyć.