Co składa się na cennik pozycjonowania strony?
Wśród najważniejszych czynników, od których zależy cena, jaką zaproponuje klientowi firma pozycjonująca, znajdują się m.in.: rynek, na jakim funkcjonuje dane przedsiębiorstwo, rodzaj i liczba wybranych słów kluczowych, historia i jakość posiadanego serwisu internetowego czy konkurencyjność danej branży. To one mają kluczowy wpływ na strategię pozycjonowania firmy w sieci oraz wybór konkretnych działań SEO. Najpopularniejsze z nich, składające się na ostateczny koszt kampanii, to:
- audyt SEO stanowiący kompleksową analizę struktury oraz zawartości witryny internetowej,
- wyszukiwanie słów kluczowych, które najlepiej opisują biznes klienta w internecie,
- optymalizacja techniczna strony, zakładająca wprowadzenie zmian zgodnie z audytem,
- koszty wiązane z pozyskiwaniem linków dla domeny – link building to jeden z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania strony, wpływający na jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania,
- content marketing, czyli budowa wartościowej, skutecznej sprzedażowo i zgodnej ze standardami SEO treści na witrynę,
- wsparcie i doradztwo na każdym etapie współpracy z agencją.
Wycena pozycjonowania – rozliczenie za efekt
Choć każda firma pozycjonująca może zaproponować indywidualne formy rozliczenia za usługi SEO, na rynku wciąż dominują dwa najpopularniejsze modele płatności: za efekt oraz abonament. Pierwszy z nich zakłada, że klient płaci agencji za jej skuteczność, czyli w momencie, gdy strona osiągnie pozycje w TOP 10 na określoną liczbę słów kluczowych. Z jednej strony wydaje się to jasne i sprawiedliwe, z drugiej jednak – tego rodzaju wycena pozycjonowania ma pewne ograniczenia. Obecnie znacznie lepsze efekty od pozycjonowania na konkretne frazy daje całościowe budowanie popularności serwisu. SEO stało się zbyt dynamiczne, by firma pozycjonująca mogła skupić się jedynie na określonych w umowie słowach kluczowych.
Płatność za pozycjonowanie modelu abonamentowym
Alternatywę dla płatności za efekty stanowi abonament, który nie tylko daje agencji i klientowi większą elastyczność, ale również powala z wyprzedzeniem planować budżet. W stałą, miesięczną opłatę wlicza się wszystkie działania SEO, dzięki czemu klient nie musi obawiać się ukrytych kosztów i dodatkowych opłat, których nie uwzględnia cennik pozycjonowania.
Podsumowanie
Trudno wyobrazić sobie dziś skuteczną promocję marki w sieci bez wsparcia, jakie daje skuteczne pozycjonowanie w Google. Koszty i wycena kampanii SEO to kwestie, które najlepsze na rynku agencje zawsze ustalają z klientami indywidualnie, uwzględniając wiele czynników. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie stron to usługa jedynie dla dużych firm z odpowiednio wysokim budżetem. Praktyka pokazuje, że dzięki odpowiedniej strategii oraz właściwym działaniom, spektakularny efekt w postaci wzrostu popularności firmy w internecie da się osiągnąć również przy ograniczonych nakładach.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.