reklama

Ile trwa pozycjonowanie sklepu w Google? Kiedy można się spodziewać efektów?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Ile trwa pozycjonowanie sklepu w Google? Kiedy można się spodziewać efektów? - Zdjęcie główne

Ile trwa pozycjonowanie sklepu w Google? | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieJak pozycjonować stronę, by była szybko widoczna na szczycie wyszukiwarki? Ile w ogóle trwa proces pozycjonowania? To pytania, które co rusz zadają sobie osoby rozpoczynające przygodę z własnym sklepem internetowym. Sprawdźmy, czy pozycjonowanie to zawsze sport długodystansowy i czy istnieją sposoby na szybsze uzyskanie efektów.

Pozycjonowanie sklepu w Google - obowiązek czy zbędny wydatek?

Zanim jednak zastanowimy się nad tym, ile faktycznie trwa pozycjonowanie strony internetowej, zastanówmy się, czy jest to działanie, w które faktycznie warto inwestować budżet marketingowy. W końcu, od czego są Google Ads, jeśli nie od szybkiego pozyskania ruchu? 

Warto pamiętać, że w e-marketingu każde narzędzie ma swój cel i uzasadnienie stosowania. Doświadczeni gracze na rynku doskonale wiedzą o tym, że Google Ads nie stanowi substytutu pozycjonowania, a raczej wypełnienie ugruntowanej pozycji, poprzez tworzenie krótkotrwałych kampanii, zwiększających ruch przed istotnymi wydarzeniami, jak Black Friday czy Święta. 

Jeśli jednak zależy nam na optymalnym ruchu, rosnącym wskaźniku konwersji i względnym budowaniu długotrwałej rozpoznawalności na rynku, nic nie jest w stanie zastąpić procesu pozycjonowania strony internetowej. To szereg działań, które z początku pochłaniają sporą część budżetu, ale dają bardzo trwałe rezultaty, które rosną przeciw proporcjonalnie do kosztów. Odpowiadając więc na pytanie - jeśli myślimy poważnie o biznesie online w postaci sklepu internetowego, pozycjonowanie jest obowiązkiem, z którym warto się zaprzyjaźnić już od pierwszego dnia. 

Ile trwa pozycjonowanie sklepu?

Czy reklama sklepów internetowych będzie przynosiła efekty już od pierwszego dnia pozycjonowania? Z pewnością nie. Na widoczność w wyszukiwarce Google musimy zapracować. I to nie tylko tworząc odpowiednie treści, ale pracując też nad optymalizacją techniczną strony, strategią link-buildingową i wieloma innymi czynnikami, które składają się na działania SEO.

A zatem zakładając, że działamy na wszystkich istotnych płaszczyznach pozycjonowania, kiedy zobaczymy pierwsze efekty naszych działań? Jest to uzależnione od wielu czynników. Możemy jednak przyjąć pewne średnie, statystyczne szacunki, że strony zawierające frazy niepopularne potrzebują około 3 miesięcy na odpowiednie wypromowanie. To optymalny czas, w którym - będąc właścicielem sklepu działającym na relatywnie mało konkurencyjnym rynku, uda nam się zwiększyć widoczność. 

Co ze sklepami, które obracają się wśród ogromnej konkurencji? Tutaj czas może być wydłużony nawet do 6 miesięcy pod warunkiem, że działania SEO realizowane są regularnie i z odpowiednim zaangażowaniem. 

Które czynniki najbardziej wpływają na szybkość pojawienia się pierwszych efektów? 

Szacunkowy czas pozycjonowania nie zależy jedynie od konkurencji i popularności danej frazy. To także szereg innych czynników, który może wydłużyć lub skrócić czas oczekiwania na pierwsze twarde efekty naszych zmagań. Analizując czynniki wewnętrzne, pod uwagę należy wziąć historię naszej domeny i jej wiek, zasięg, z jakim chcemy pozycjonować (im wyższy, tym większa konkurencja), stan techniczny naszej strony, a także strategię, jaką przyjęliśmy, planując działania SEO. Zależy nam tylko na zwiększeniu widoczności? A może interesuje nas przede wszystkim wysoka pozycja w rankingu Google? To również wpłynie na czas ukazania się pierwszych efektów.

Pamiętajmy również o czynnikach zewnętrznych, na które nie zawsze możemy mieć wpływ. Przede wszystkim wcześniej wspomniana branża. Zasada jest prosta - im mniej sklepów oferuje podobne produkty i usługi, tym łatwiej będzie nam wybić się i zwrócić uwagę użytkowników. Jeśli natomiast działamy w branży wysoce konkurencyjnej, gdzie w grę wchodzą duże firmy z milionowymi budżetami na marketing, na efekty przyjdzie nam czekać znacznie dłużej. Kolejny czynnik zewnętrzny to oczywiście algorytmy Google i elementy, które są analizowane przy indeksowaniu witryny. Google w procesie oceny naszej strony bierze pod uwagę kilkaset różnych faktorów, które mają mniejszy lub większy wpływ na rankingowanie. Pozycjonując samodzielnie, nie będziemy w stanie zapanować nad każdym elementem osobno. Warto jednak na bieżąco monitorować, które obszary są najistotniejsze z punktu widzenia algorytmów Google. 

Jak przyspieszyć efekty pozycjonowania? 

Pozycjonowanie sklepów może dać efekt nieco szybciej, jeśli wdrożymy pewne sprawdzone elementy, stanowiące być może bardziej kosztowne, ale efektywne rozwiązanie.

Przede wszystkim wsparcie profesjonalistów. Agencje SEO (polecamy firmę Mayko) stale zajmują się obsługą pozycjonowania sklepów internetowych. Eksperci mają do dyspozycji zaawansowane narzędzia bazujące na technologii sztucznej inteligencji oraz wiedzę, co sprawdza się w pozycjonowaniu najlepiej. Ich działania przyniosą znacznie lepsze efekty niż realizowanie procesów SEO samodzielnie.

Warto jeszcze wspomnieć o wielokanałowości marketingu. Choć wyszukiwarka Google niesie za sobą nieograniczony potencjał, musimy pamiętać, że nasi potencjalni klienci równie często poszukują produktów i usług za pomocą social mediów. Jeśli zainwestujemy w aktywności na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, szybko zauważymy wzrost odwiedzin na naszej stronie bez względu na to, na jakim etapie pozycjonowania właśnie jesteśmy. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy