reklama

Jak audyt SEO może pomóc poprawić Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania?

Materiał promocyjny

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Jak audyt SEO może pomóc poprawić Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania? - Zdjęcie główne

Jak audyt SEO może pomóc poprawić Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania? | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieZastanawiasz się, jak w prosty sposób poprawić swoje pozycje w wynikach wyszukiwania? Być może wyobrażasz sobie, że wymaga to skomplikowanych działań. Otóż próg wejścia jest dosyć niski. Pierwszy krok jest całkowicie darmowy – audyt SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest profesjonalną analizą strony internetowej. To podstawa działań, które mieszczą się w sferze zwanej digital marketingiem. Dzięki ofercie takich firm jak semhouse.com dowiesz się „na czym stoisz”. Poznasz plusy i minusy swojej witryny internetowej, zlokalizujesz błędy, a przede wszystkim dowiesz się, jak uzyskać stabilną i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Kluczowymi elementami takiego raportu są:

  • analiza treści pod względem jakości i ilości;
  • analiza linkowania – wewnętrznego i zewnętrznego. W przypadku tego ostatniego chodzi o podsumowanie linków zwrotnych (zewnętrzne strony o największej wartości, które linkują do Twojej strony, strony na Twojej witrynie, które mają największą liczbę linków zwrotnych z innych witryn), optymalnych anchorów (najlepszych fragmentów tekstów zakotwiczenia wykorzystywanych jako link do Twojej strony) oraz lokalizacji domen odsyłających (najlepsze lokalizacje geograficzne z linkami do Twojej witryny);
  • analiza szybkości ładowania witryny (wskaźniki Google Core Web Vitals), bardzo istotna dla doświadczenie użytkownika chcącego odwiedzić Twoją witrynę. To bardzo ważny element rankingowy, na który wpływ ma wiele czynników (odpowiedź serwera, wczytanie całej zawartości strony, zakończenie wszystkich skryptów, pobranie rozmiaru strony, kompresja strony, podział rozmiaru surowej strony, liczba zasobów, AMP (wsparcie dla stron mobilnych), błędy JavaScript, wykorzystanie protokołu HTTP/2+, optymalizacja obrazów;
  • analiza spójności słów kluczowych w ważnych tagach HTML, ranking Twoich słów kluczowych (top 10) i ich pozycja;
  • analiza tagów (title, H1–H6, meta description tag, tagi kanoniczne i noindex);
  • analiza obrazów pod kątem optymalizacji/kompresji (vide szybkość ładowania strony i atrybutów ALT);
  • analiza sitemapy XML.
 

Co jeszcze wchodzi w skład darmowego audytu SEO?

To, co wymieniliśmy powyżej, to nie wszystko, co wchodzi w skład darmowego audytu SEO od SEM House. Można jeszcze wymienić sprawdzenie podglądu, w jaki sposób wyświetlana jest Twoja strona w wynikach wyszukiwania, wykorzystanie tagu hreflang i atrybutu lang, wdrożenie danych strukturalnych schema.org, obsługa SSL oraz przekierowanie HTTPS, ew. implementacja pliku robots.txt, struktura adresów URL, wdrożenie narzędzi analitycznych, ruch organiczny z wyszukiwania, rozmiary fontów oraz elementów klikalnych na różnych urządzeniach, użycie Flash oraz iFrames, błędy Javascript, minifikacja kodu źródłowego, wbudowane style, konta powiązane w mediach społecznościowych, bezpieczne użycie adresów e-mail na stronie, dane kontaktowe, profil biznesowy Google, wdrożenie danych strukturalnych lokalnego biznesu, adresy IP i DNS serwera.

Czy mam wykonać audyt SEO?

Twoja widoczność w Internecie zależy od wielu technicznych czynników, których obecności możesz sobie nawet nie uświadamiać. Warto systematycznie poszerzać swoją wiedzę, zaglądając w sprawdzone miejsca. Takie jak podsekcja blogowa przywołanej wcześniej agencji SEM House: https://semhouse.com/pl/blog. Jeśli przeprowadzasz badania rynku dotyczącego Twojej działalności i zastanawiasz się, jak SEO może wpłynąć na Twój biznes, opisywany darmowy audyt jest wręcz niezbędny. Podobnie jak przypadku wprowadzania nowej strony internetowej (zmiany przekierowań), planowanego redesignu lub zmiany interfejsu. Jeśli nie jest Ci obce SEO, audyt tym bardziej będzie niezbędny. Choćby w przypadku wdrażania nowej strategii dotyczącej słów kluczowych. To samo dotyczy sytuacji, w której pragniesz zrozumieć, jak zmiana algorytmu wyszukiwarki Google wpłynęła na Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania.

Czy wciąż jesteś tak samo widoczny, jak wcześniej? Pragniesz uniknąć ewentualnych kar w związku z niewłaściwymi przekierowaniami do Twojej strony? Zmieniasz agencję SEO? Tak naprawdę okazuje się, że bezpłatna usługa jest wręcz niezbędna na każdym etapie działalności Twojej firmy. Oczywiście jako punkt wyjścia do dalszych działań – płatnych, ale przynoszących zysk w postaci większej liczby klientów wynikającej z Twojej widoczności w sieci. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy