Indywidualnie, każda strategia będzie miała pozytywny wpływ na Twoją stronę internetową poprzez przyciąganie i konwersję leadów. Teraz wyobraź sobie, co mógłbyś zrobić, gdybyś połączył zalety obu rozwiązań w jedną strategię. Wykonaj poniższe kroki, aby zintegrować reklamę kontekstową i SEO w celu zwiększenia zwrotu z inwestycji marketingowych.
Integracja PPC i SEO w 4 krokach
1. Wypełnij luki w słowach kluczowych
Słowa kluczowe są ważnym elementem w sukcesie zarówno PPC jak i SEO. Aby zaangażować odbiorców i przekonać ich do wyboru Twojej strony www, musisz zrozumieć, jak ludzie szukają informacji i jakich słów używają. Niestety, nawet jeśli masz jasne wyobrażenie o swojej grupie docelowej, nie jest łatwo zidentyfikować każdy termin, którego klienci mogą użyć, aby cię znaleźć.
Zarówno w PPC jak i SEO, firmy często kończą z "lukami w słowach kluczowych" - możliwościami targetowania przegapionymi przez resztę zespołu. Wspólne wykorzystanie reklamy kontekstowej i pozycjonowanie stron Łódź pomaga wypełnić te luki. Po stronie PPC, można uzyskać dostęp do Google Ads Keyword Planner (plener słów kluczowych), aby uzyskać wgląd w najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych dla kampanii PPC i SEO.
Dane, które uzyskasz na temat słów kluczowych w swoich kampaniach PPC, takie jak cena ofertowa, poziom konkurencji i wielkość wyszukiwania, dadzą Ci więcej wskazówek na temat tego, jaki rodzaj treści powinieneś stworzyć dla regularnego wyszukiwania.
Z punktu widzenia SEO można pobrać "zapytania" z Google Search Console, aby zidentyfikować słowa kluczowe, które wywołały wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. Następnie sprawdź, czy te słowa kluczowe są uwzględnione w grupach reklam w Twoich kampaniach. W ten sposób można dodać nowe parametry targetowania zarówno do kampanii SEO jak i PPC.
2. Ograniczenie bezużytecznych wydatków.
Dane SEO mogą również dać Ci wgląd w obszary, w których możesz tracić pieniądze na kampanie PPC. Użyj ich, aby zobaczyć, które terminy i frazy są najbardziej prawdopodobne, aby doprowadzić do konwersji i potencjalnych leadów.
3. Twórz reklamy, które są adekwatne do treści.
Firmy SEO i specjaliści PPC ciężko pracują, aby stworzyć reklamy dla stron internetowych, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Jednak, gdy potencjalny klient kliknie na reklamę, nadal muszą być kierowane do właściwej treści, dzięki czemu można uzyskać konwersje. Aby zmaksymalizować skuteczność kampanii PPC, musisz stworzyć strony docelowe, które przekształcą odwiedzających w kupujących.
4. Wspieranie wielofunkcyjnego ukierunkowania
Wiedza na temat tego, które zespoły specjalistów powinny kierować się na jakie słowa kluczowe i w jaki sposób, jest kluczowa zarówno dla wyników SEO jak i PPC. Kiedy oba zespoły mają dostęp do tych samych danych, mogą osiągać wyższe cele marketingowe.
Zespoły przeglądające kompleksowe dane dotyczące słów kluczowych mogą również zidentyfikować, gdzie każdy zespół może mieć trudności z określonymi terminami. Na przykład, jeśli Twój zespół SEO ma problemy z pozycjonowaniem dla "porad prawnych", możesz spróbować uruchomić kampanię PPC wokół tego, aby zaoszczędzić budżet SEO na inne istotne słowa kluczowe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.