7 praktycznych wskazówek, jak zorganizować udany event
- Określ budżet. Od tego zależy praktycznie wszystko. Pamiętaj o tym, aby mierzyć siły na zamiary. Czasem nawet lepiej nie doszacować, niż “przestrzelić” się w ilości posiadanych środków. To pomaga w uniknięciu przykrych niespodzianek i znacznie ułatwia sporządzenie harmonogramu prac.
- Skup się na scenariuszu. Określ dokładnie cel eventu, rozpoznaj potrzeby swojej grupy docelowej, aby móc dokładnie opracować jego scenariusz. W grę wchodzi zarówno część merytoryczna, jak i tematyka spotkania. Do tego dochodzi jego program, oprawa muzyczna, świetlna i plastyczna. Zadbanie o nagłośnienie, zaplecze logistyczne i techniczne. Ważne są również dodatkowe atrakcje.
- Ustal termin. Weź pod uwagę zarówno tematykę eventu, jak i rodzaj wydarzenia. Ważna jest również pora roku i weryfikacja innych terminów w których odbywają się konkurencyjne. Weź też pod uwagę sezon urlopowy.
- Ustal listę uczestników. Bardzo ważne jest to, aby na Twoim evencie pojawiły się osoby, na których obecności Ci zależy. W grę wchodzą zarówno relacje biznesowe, jak i promocja wydarzenia. Ważne jest przygotowanie zaproszeń - dla gości, ale także ewentualnych prelegentów i czasami sponsorów.
- Wybierz miejsce wydarzenia. W grę wchodzi ilość zaproszonych osób, charakter wydarzenia i lokalizacja. W przypadku zagranicznych (bądź takich w których uczestniczą goście z różnych miast), należy wziąć pod uwagę dojazd z dworca czy też lotniska. Warto zwrócić także uwagę, czy w pobliżu znajdują się obiekty noclegowe. Nie bez znaczenia pozostają także miejsca parkingowe i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
- Znajdź catering. Smaczne i apetycznie prezentujące się potrawy wpływają na zadowolenie uczestników wydarzenia. Należy dopasować je do gości i okazji, które towarzyszy jego organizacja.
- Promocja wydarzenia ma znaczenie.
5 zalet dobrze przygotowanego eventu
Organizacja udanego eventu może stać się trampoliną dla Twojego biznesu. Jest to jedna z najbardziej skutecznych form marketingu, która wiąże się z szeregiem korzyści dla Twojej firmy. Wśród największych warto wymienić takie jak m.in.:
- budowanie relacji z klientami - niezależnie od tego, czy zależy Ci na nawiązanie współpracy B2C czy też B2B, jako organizator wydarzenia możesz budować wizerunek swojej marki, jak również zaufanie,
- szansa za dwupoziomową komunikację - w praktyce mowa zarówno o możliwości zaprezentowania swojej oferty czy też zaserwowanie dużej dawki wiedzy eksperckiej, jak również otrzymanie natychmiastowego feedbacku. Możesz obserwować reakcje potencjalnych klientów i przeprowadzać przeprowadzać szybkie badanie grupy docelowej. Sprawdź, co myślą o Twojej ofercie, jakie uczucia im towarzyszą etc.,
- zaprezentowanie modelu biznesowego i wartości - organizacja eventów pomaga w kreowaniu wizerunku marki, a co za tym idzie, wywołaniu zaangażowania emocjonalnego wśród potencjalnych klientów czy kontrahentów. To znakomita okazja do zaprezentowania szerszej publiczności filozofii swojej marki i motywacji, jakie Ci towarzyszą,
- pielęgnowanie długofalowych relacji z klientami - jako organizator wartościowego wydarzenia w branży pokazujesz im, że warto współpracować z Twoją firmą. Jesteś godny zaufania i nie boisz się wyzwań,
- zainteresowanie mediów internetowych i tradycyjnych - event zaplanowany z przywiązaniem do detali na pewno zostanie dostrzeżony przez znane portale informacyjne, serwisy branżowe, etc.
Zorganizuj niezapomniany event z Lowee Events
Produkcja eventów często stanowi nie lada wyzwanie. Podjęcie się takiego przedsięwzięcia bez pomocy specjalistów może nie gwarantować sukcesu. Jeśli jesteś debiutantem w roli pomysłodawcy wydarzenia branżowego, pamiętaj o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z profesjonalnych usług świadczonych przez agencje eventowe takie jak m.in. Lowee Event. Lata doświadczeń w duecie z kreatywnością i rzetelnością pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.