reklama

Jakie są rodzaje fotografii produktowych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Jakie są rodzaje fotografii produktowych - Zdjęcie główne

Rodzaje fotografii produktowych | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieFotografia produktowa każdemu może kojarzyć się z nieco innym rodzajem zdjęć. Niektórzy wyobrażą sobie prosty packshot (zdjęcie przedmiotu na białym tle) gdy inni pomyślą o efektownej fotografii reklamowej w ciekawej aranżacji. Poza tym istnieją jeszcze różne ciekawe sposoby na urozmaicenie zdjęć odzieży. O tym wszystkim przeczytasz poniżej. Zapraszamy do lektury!

Podstawa, czyli fotografia produktów na białym tle

Są to obowiązkowe zdjęcia w każdym e-sklepie czy katalogu. Z pozoru proste fotografie, które mógłby wykonać praktycznie każdy. Diabeł tkwi w szczegółach. Tego typu zdjęcia mają za zadanie w ciekawy ale jednocześnie wiarygodny sposób przedstawić asortyment. Dlatego też przed fotografem produktowym stoi nie lada wyzwanie. Produkt na zdjęciu packshot musi wyglądać świetnie, jego kolory powinny być żywe i atrakcyjne. Z drugiej zaś strony nie możemy dopuścić aby stworzyć obraz niezgodny z rzeczywistością.

Pewną alternatywą dla typowego zdjęcia packshot jest zmiana tła. Możemy do tego celu użyć inny niż biały kolor, choć warto pamiętać aby takie zdjęcie spełniało wymagania miejsca, w którym je opublikujemy. Chodzi tu na przykład o portale aukcyjne, które dopuszczają jedynie fotografie produktów na białym tle.

Aranżacje czyli świat fotografii reklamowej

Fotografia aranżowana przedmiotów różni się od typowego packshotu całym otoczeniem widocznym wokół produktu. Nie mamy tu już jednolitego tła. W zamian możemy zauważyć otoczenie związane z przedmiotem czy też jego funkcjami. Na takich ujęciach zobaczmy na przykład wiertarkę w użyciu podczas pracy w warsztacie. Są to fotografie przyciągające uwagę i pokazujące najważniejsze zastosowania danej rzeczy. Warto w karcie produktu poza obowiązkowymi packshotami dołączyć chociaż jedno zdjęcie w aranżacji. To z pewnością duża wartość dodana dla klientów.

Fotografia produktowa odzieży

Odzież stanowi sporą część pracy fotografa produktów. Istnieje wiele marek, które sprzedają najróżniejsze ubrania i potrzebują ich ciekawej prezentacji. Fotografia produktów ma tutaj kilka możliwości:

  • zdjęcia typu duch odzieży – popularny i lubiany przez klientów sposób na zdjęcia ubrań. Ubranie jest tutaj wypełnione tak jakby leżało na prawdziwej sylwetce. Na fotografii typu duch nie widzimy jednak manekina ani modela, jedynie samo ubranie.
  • wieszak – estetycznie zawieszona odzież to ciekawy pomysł na zdjęcie. Dobrze sprawdza się w przypadku ubrań nietypowych lub na przykład dziecięcych
  • na płasko – takie ułożenie świetnie sprawdzi się na przykład dla akcesoriów. Odzież w tym przypadku najczęściej fotografujemy z góry pod kątem prostym

Który rodzaj fotografii produktowej będzie najlepszy dla Twojego biznesu?

Zdecydowanie największe znaczenie na wybór rodzaju zdjęć produktów ma to, gdzie zostaną użyte. Packshot to fotografie, które świetnie sprawdzają się niemal w każdym miejscu, od sklepu internetowego poprzez aukcje, na social media kończąc. Fotografie w aranżacji są również bardzo atrakcyjne do różnego rodzaju reklam. Dobrym rozwiązaniem jest urozmaicenie, a więc na przykład w sklepie internetowym każdy produkt posiada swoje packshoty, na stronie głównej wykorzystujemy zaś zdjęcia w aranżacjach zachęcające do zgłębienia naszej oferty.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy