reklama

Kongres Impact’22: agencje informacyjne są na pierwszej linii frontu w walce z fake newsami

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PAP/S. Leszczyński

Kongres Impact’22: agencje informacyjne są na pierwszej linii frontu w walce z fake newsami  - Zdjęcie główne

Kongres Impact’22: | foto PAP/S. Leszczyński

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskiePandemia, a następnie wojna w Ukrainie, wywołały prawdziwą falę dezinformacji w mediach i kanałach społecznościowych – przyznali zgodnie uczestnicy panelu eksperckiego podczas kongresu Impact’22 w Poznaniu. Jak zauważył Łukasz Świerżewski, członek zarządu Polskiej Agencji Prasowej, skuteczna walka z dezinformacją stanowi szczególne wyzwanie dla dziennikarzy, którzy muszą publikować informacje nie tylko rzetelnie, ale też jak najszybciej.

Kongres Impact’22 to jedno z najbardziej prestiżowych i znaczących wydarzeń organizowanych w naszej części Europy. Przez dwa dni w stolicy Wielkopolski, tysiące przedsiębiorców, naukowców i przedstawicieli administracji publicznej dyskutuje na temat możliwości maksymalnego wykorzystania szans, jakie polskiej i europejskiej gospodarce stwarza technologiczna rewolucja.

Powszechna cyfryzacja niesie jednak również zagrożenia – jednym z nich jest łatwość, z jaką do szerokiego grona odbiorców mogą trafiać wszelkiego rodzaju kłamstwa czy manipulacje, zachowujące często pozory wiarygodności. 

„Od czasu wybuchu pandemii wyraźnie zwiększyła się ilość niezweryfikowanych informacji, które nieustannie docierają do wszystkich obywateli – a inwazja Rosji na Ukrainę dodatkowo spotęgowała to zjawisko. Z tego powodu to właśnie agencje informacyjne, w tym także Polska Agencja Prasowa, są na pierwszej linii frontu w przeciwdziałaniu wprowadzania opinii publicznej w błąd” – zauważył Łukasz Świerżewski. 

Członek zarządu PAP był jednym z uczestników dyskusji poświęconej sposobom na skuteczną weryfikację i eliminację fake-newsów. 

„Nasza praca polega nie tylko na rzetelnym, ale też błyskawicznym przekazywaniu opinii publicznej informacji. Dlatego dziś wobec każdego komunikatu, zwłaszcza pochodzącego z zewnętrznego źródła, używamy swoistego >>filtra antydezinformacyjnego<<” – podkreślił Łukasz Świerżewski.

Przykładem działań zmierzających do wyraźnego zmniejszenia ilości fałszywych wiadomości, które trafiają do opinii publicznej jest fakehunter.pap.pl – prowadzony przez PAP serwis, pozwalający użytkownikom sieci na zgłaszanie informacji, które uznają za potencjalnie nieprawdziwe. Przez ostatnie dwa lata pracownicy redakcji zweryfikowali już ponad dwa tysiące z nich.

„Rosnąca liczba zgłoszeń pokazuje, że jako społeczeństwo stajemy się coraz bardziej świadomi nie tylko istnienia fake-newsów, ale i zagrożeń wynikających z przyzwolenia na ich funkcjonowanie w mediach czy sieci – powiedział Łukasz Świerżewski. - Nie zdejmuje to z nas jednak obowiązku ciągłego edukowania wszystkich obywateli na temat konieczności selekcjonowania i weryfikowania trafiających do nich wiadomości, ponieważ osoby czy podmioty, które chcą nas wprowadzić w błąd, ciągle udoskonalają swoje techniki manipulacyjne” – wyjaśnił członek zarządu PAP. 

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy