Podwyżka cen biletów MPK Łódź, a popyt na migawki
Po wprowadzeniu wyższych cen biletów MPK Łódź pasażerowie manifestowali swoje niezadowolenie na wiele sposobów. Pod koniec września powstała petycja do prezydent Łodzi w sprawie zniesienia zaakceptowanej przez radnych podwyżki. Odpowiedzią na droższą taryfę jest też akcja „Podwózka do pracy” – to grupa zachęcająca mieszkańców do organizowania sąsiedzkich przejazdów prywatnymi samochodami.Do MPK Łódź zwróciliśmy się z prośbą o podanie statystyk dotyczących sprzedaży migawek w pierwszej połowie października 2022 roku i analogicznym okresie rok wcześniej.
– Od 1 do 15 października 2022 roku sprzedaliśmy 41 818 migawek. W okresie od 1 do 15 października 2021 roku sprzedaliśmy 36 336 migawek – podaje Piotr Wasiak rzecznik MPK Łódź.
Z przekazanych informacji wiemy, że na dzień 15 października 2022 r. było aktywnych 109 729 wszystkich biletów okresowych.
Dlaczego pasażerowie MPK Łódź chętniej kupują migawki? Powodów jest wiele
Poprosiliśmy przewoźnika o skomentowanie przytoczonych danych. Zapytaliśmy MPK Łódź, w czym spółka upatruje przyczyn zwiększonego zainteresowania migawkami.
– Na dzień 15 października mieliśmy niemal 110 tysięcy aktywnych migawek, co jest liczbą o niemal 10 tysięcy większą niż 15 października 2021 roku. Na wzrost liczby wykupionych biletów okresowych wpływać może wiele czynników. To między innymi powrót studentów do zajęć stacjonarnych, przyjazd uchodźców z Ukrainy oraz gigantyczny wzrost cen paliw, co sprawia, że podróżowanie transportem zbiorowym po mieście jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem – tłumaczy rzecznik MPK Łódź.
O komentarz do przedstawionych liczb poprosiliśmy również Janusza Wdzięczaka. Wśród podanych argumentów Inicjator strajku pasażerów MPK Łódź również wskazuje na powrót uczniów i studentów do stacjonarnej nauki.
– Przypomnijmy, że w październiku 2021 roku wciąż obowiązywały liczne obostrzenia COVIDowe w związku z czym ruch pasażerski był mniejszy. Szczególnie dotyczyło to uczelni wyższych, które bardzo licznie prowadziły zajęcia zdalnie lub częściowo zdalnie. Wobec tego wielu studentów, szczególnie tych spoza Łodzi, nie potrzebowało migawek. Podobnie z wieloma osobami pracującymi zdalnie: jesienią 2021 liczne firmy nadal pracowały zdalnie – wskazuje społecznik.
Większe zainteresowanie zakupem migawek Janusz Wdzięczak łączy ze wzrostem cen biletów. Część osób mogła poczuć się zniechęcona kosztem pojedynczego przejazdu, więc postawiły na zakup biletu okresowego, licząc na to, że wybierają tańsze rozwiązanie.
– Tak czy inaczej, informacje o wzroście sprzedanych migawek stoją w sprzeczności z argumentacja władz Łodzi, które w momencie podnoszenia cennika biletów MPK twierdziły, że wpłaty z tytułu sprzedaży biletów są za małe – zwraca uwagę nasz rozmówca.
Nowe ceny biletów komunikacji miejskiej w Łodzi
Przypominamy, że od 8 października ceny biletów przedstawiają się następująco:
• bilet jednorazowy do 20 minut: 4,40 zł normalny, 2,20 zł ulgowy
• bilet jednorazowy do 40 minut: 5,60 zł normalny, 2,80 zł ulgowy
• bilet jednodniowy: 18 zł normalny, 9 zł ulgowy
• bilet 90-dniowy, imienny na wszystkie linie: 414 zł normalny, 207 zł ulgowy
• bilet 90-dniowy, na okaziciela, na wszystkie linie: 620 zł normalny, 310 zł ulgowy
• bilet 30-dniowy, imienny na wszystkie linie: 168 zł normalny, 84 zł ulgowy
• bilet 30-dniowy, na okaziciela, na wszystkie linie: 252 zł normalny, 126 zł ulgowy
Do końca 2023 roku na biletach 20- i 40-minutowych pojedziemy przez 40 i 60 minut. Dla posiadaczy Karty Łodzianina przewidziano zniżki przy zakupie biletów okresowych: bilet 30-dniowy, imienny na wszystkie linie kosztuje 140 zł normalny i 70 zł ulgowy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.