reklama
reklama

Łódzkie tramwaje 126 lat temu były nowocześniejsze od warszawskich. Niezwykła wycieczka po Zakładzie Techniki MPK Łódź [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Joanna Chrzanowska

Łódzkie tramwaje 126 lat temu były nowocześniejsze od warszawskich. Niezwykła wycieczka po Zakładzie Techniki MPK Łódź [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
130
zdjęć

Pasjonaci komunikacji zobaczyli Zakład Techniki MPK Łódź od kuchni. | foto Joanna Chrzanowska

reklama
Udostępnij na:
Facebook
MPK ŁódźPonad 100 osób zwiedziło Zakład Techniki MPK Łódź. W ramach 601. urodzin Łodzi zorganizowano wyjątkowe wycieczki. Były niesamowitą lekcją lokalnej historii.
reklama

To była jedna z ostatnich szans, aby zobaczyć Zakład Techniki MPK Łódź przy ul. Tramwajowej. Za rok przedsiębiorstwo ma się przeprowadzić się do krańcówki Helenówek, gdzie aktualnie powstaje nowoczesny zakład. Część budynków przy Tramwajowej zapewne zostanie rozebrania. O przeznaczeniu tych, które znajdują się w rejestrze zabytków, zapewne zadecyduje miasto.

- Zakład Techniki tworzy także własne projekty. W ostatnich latach zbudował między innymi wagon pomiarowy służący do monitorowania stanu sieci trakcyjnej, wagon techniczny z pługiem odśnieżnym oraz wagon służący do szlifowania torów

- mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Historia MPK Łódź. Kiedyś motorniczowie musieli nosić wąsy

W historię MPK Łódź wtajemniczył wycieczkowiczów Tomasz Adamkiewicz, na co dzień pracujący w przedsiębiorstwie. 

reklama

System transportu tramwajowego uruchomiono w aglomeracji łódzkiej 126 lat temu. Łódź od początku miała elektryczną komunikację tramwajową.

- W Warszawie w tym czasie były tramwaje konne. Warszawiacy przyjeżdżali do nas i podziwiali. Trzeba podkreślić, że tramwaje w Łodzi były na początku prywatnym przedsięwzięciem łódzkich fabrykantów

- opowiadał Tomasz Adamkiewicz.

Pracownik MPK Łódź mówił o pierwszych tramwajach, które nie miały drzwi, a także pracy pierwszych motorniczych.

- Motorniczy w tamtych czasach musiał mieć wąsy i taka była wstępna selekcja kandydatów

- dodawał Tomasz Adamkiewicz.

reklama

To tutaj trafiają tramwaje po wypadkach

Z kolei Krzysztof Grzelakowski, kierownik Zakładzie Techniki w MPK Łódź, prezentował hale, stanowiska, do których trafiają np. tramwaje po wypadach czy też tramwaje z Jeny. 

Pracownicy MPK potrafią rozebrać pojazd i zbudować go od nowa. To tutaj m.in. naprawiane, modernizowane i malowane łódzkie tramwaje, a także produkuje się części i podzespoły związane z eksploatacją taboru.

We wszystkich sześciu piątkowych wycieczkach wzięło udział ponad 100 osób. Dodajmy, że niektórzy wychodzili z Zakładu Techniki z nagrodami, gadżetami MPK Łódź, przeprowadzono bowiem konkursy.

reklama

 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama