Spieszą się do pracy, a tramwaj nie przyjeżdża
Pan Mateusz mieszka na terenie łódzkiego Śródmieścia. Codziennie udaje się na przystanek tramwajowej "jedynki" na Kilińskiego przy Fabrycznej.
— To moja codzienna droga do pracy. W ostatnich dwóch tygodniach, zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu zdarzyło mi się, że o wyznaczonej porze nie przyjechał tramwaj z tymczasowej pętli przy Kilińskiego/Tymienieckiego. Na stronie MPK Łódź nie było żadnej informacji. Raz ruszyłem na pieszo i niestety się spóźniłem, za drugim razem poczekałem na "59". Teraz przezornie wychodzę na wcześniejszy kurs, by nie spóźnić się do pracy
— wyjaśnia mężczyzna.
Spóźnienia tramwajów i autobusów, zatrzymania i niezrealizowane kursy to niestety codzienność pasażerów MPK Łódź. W maju tego roku radny miejski Sebastian Bulak (PiS) poprosił miasto o statystyki w zakresie niezrealizowanych kursów.
Te linie tramwajowe nie zrealizowały najwięcej kursów
Dane obejmują pierwszych pięć miesięcy tego roku. Wynika z nich, że najwięcej niezrealizowanych kursów było na linii nr 8 — 1102. "Awaryjna" była też "szóstka" - 751 niezrealizowanych kursów, a także "jedynka" - tramwaj nie przyjechał 662 razy. Niezrealizowane kursy stanowiły w przypadku tych linii 3-4% wszystkich.
- Linia 8 — 1 102 / 35 751 → 3,08%
- Linia 6 — 751 / 18 076 → 4,15%
- Linia 1 — 662 / 17 804 → 3,72%
- Linia nr 8 — 1102
- Linia nr 6 — 751
- Linia nr 1 — 662
- Linia nr 3 — 651
- Linia nr 2 — 624
- Linia nr 10 — 574
- Linia nr 16 — 567
- Linia nr 5 —5 62
- Linia nr 7 — 439
- Linia nr 15 — 439
- Linia nr 12 — 436
- Linia nr 17 — 399
- Linia nr 19 — 381
- Linia nr 11 — 298
- Linia nr 45 — 227
- Linia nr 14 — 210
- Linia nr 43 — 197
- Linia nr 18 — 196
- Linia nr 9 — 127
- Linia nr 41 — 113
Na tych liniach autobusowych odnotowano najwięcej niezrealizowanych kursów
Problemy występują też na liniach autobusowych. Najwięcej niezrealizowanych kursów miały - 96, 70 i 80. Stanowiły one niespełna procent wszystkich zleconych.
- Linia 96 — 199 / 28 820 → 0,69%
- Linia 70 — 183 / 23 535 → 0,78%
- Linia 80 — 165 / 18 392 → 0,90%
- Linia nr 96 — 199
- Linia nr 70 — 183
- Linia nr 80 — 165
- Linia nr 55 — 150
- Linia nr 83 — 139
- Linia nr 57 — 135
- Linia nr 59 — 122
- Linia nr 69 — 121
- Linia nr 53 — 117
- Linia nr 72 — 113
- Linia nr Z43 — 112
- Linia nr 64 — 111
- Linia nr 86 — 110
- Każdego dnia na łódzkie ulice wyjeżdżają setki pojazdów komunikacji miejskiej. Przyczyny zatrzymań mogą być bardzo różne. Zdarzają się oczywiście awarie techniczne, ale często zatrzymania się niezależne od MPK jak np. zablokowanie ruchu przez źle zaparkowane pojazdy, zasłabnięcia pasażerów, awantury z udziałem pasażerów, kolizje, wypadki, blokady ruchu przez służby, awarie zasilania. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy. Robimy wszystko, aby było ich jak najmniej
- tłumaczy Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
Od stycznia do niemal połowy maja złożono 17 wniosków o zwrot kosztów podróży taksówką. Pięć z nich rozpatrzono pozytywnie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.