reklama
reklama

Nerwy pasażerów MPK Łódź. Przez niezrealizowane kursy nie zdążyli do pracy. Problemy dotyczą konkretnych linii

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Joanna Chrzanowska

Nerwy pasażerów MPK Łódź. Przez niezrealizowane kursy nie zdążyli do pracy. Problemy dotyczą konkretnych linii - Zdjęcie główne

Spóźnienia tramwajów i autobusów, zatrzymania i niezrealizowane kursy to niestety codzienność pasażerów MPK Łódź. | foto Joanna Chrzanowska

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

MPK Łódź"Ósemka", "szóstka" i "jedynka" - to linie, które nie zrealizowały najwięcej kursów. Pasażerowie nie kryją oburzenia. MPK Łódź tłumaczy z kolei przyczyny.
reklama

Spieszą się do pracy, a tramwaj nie przyjeżdża

Pan Mateusz mieszka na terenie łódzkiego Śródmieścia. Codziennie udaje się na przystanek tramwajowej "jedynki" na Kilińskiego przy Fabrycznej. 

— To moja codzienna droga do pracy. W ostatnich dwóch tygodniach, zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu zdarzyło mi się, że o wyznaczonej porze nie przyjechał tramwaj z tymczasowej pętli przy Kilińskiego/Tymienieckiego. Na stronie MPK Łódź nie było żadnej informacji. Raz ruszyłem na pieszo i niestety się spóźniłem, za drugim razem poczekałem na "59". Teraz przezornie wychodzę na wcześniejszy kurs, by nie spóźnić się do pracy

— wyjaśnia mężczyzna.

Spóźnienia tramwajów i autobusów, zatrzymania i niezrealizowane kursy to niestety codzienność pasażerów MPK Łódź. W maju tego roku radny miejski Sebastian Bulak (PiS) poprosił miasto o statystyki w zakresie niezrealizowanych kursów.

reklama

Te linie tramwajowe nie zrealizowały najwięcej kursów

Dane obejmują pierwszych pięć miesięcy tego roku. Wynika z nich, że najwięcej niezrealizowanych kursów było na linii nr 8 — 1102. "Awaryjna" była też "szóstka" - 751 niezrealizowanych kursów, a także "jedynka" - tramwaj nie przyjechał 662 razy. Niezrealizowane kursy stanowiły w przypadku tych linii 3-4% wszystkich.

  • Linia 8 — 1 102 / 35 751 → 3,08%
  • Linia 6 — 751 / 18 076 → 4,15%
  • Linia 1 — 662 / 17 804 → 3,72%
Jak wypadły pozostałe linie? Poniżej zestawienie, niezrealizowane kursy uszeregowaliśmy malejąco. Dla przykładu "45", kursująca do Zgierza, nie przyjechała 227 razy, natomiast "41" do Pabianic — 113.

  1. Linia nr 8  —  1102
  2. Linia nr 6 — 751
  3. Linia nr 1 — 662
  4. Linia nr 3 — 651
  5. Linia nr 2 — 624
  6. Linia nr 10 — 574
  7. Linia nr 16  —  567
  8. Linia nr 5  —5 62
  9. Linia nr 7 — 439
  10. Linia nr 15  —  439
  11. Linia nr 12 — 436
  12. Linia nr 17 — 399
  13. Linia nr 19 —  381
  14. Linia nr 11 — 298
  15. Linia nr 45 — 227
  16. Linia nr 14 — 210
  17. Linia nr 43 — 197
  18. Linia nr 18 — 196
  19. Linia nr 9  —  127
  20. Linia nr 41 — 113

Na tych liniach autobusowych odnotowano najwięcej niezrealizowanych kursów

Problemy występują też na liniach autobusowych. Najwięcej niezrealizowanych kursów miały - 96, 70 i 80. Stanowiły one niespełna procent wszystkich zleconych.

  • Linia 96 — 199 / 28 820 → 0,69%
  • Linia 70 — 183 / 23 535 → 0,78%
  • Linia 80 — 165 / 18 392 → 0,90%
Poniżej zestawienie linii autobusowych, które od stycznia do maja miały powyżej 100 niezrealizowanych kursów.

  1. Linia nr 96 — 199
  2. Linia nr 70 — 183
  3. Linia nr 80 — 165
  4. Linia nr 55 — 150
  5. Linia nr 83 — 139
  6. Linia nr 57 — 135
  7. Linia nr 59 — 122
  8. Linia nr 69 — 121
  9. Linia nr 53 — 117
  10. Linia nr 72 — 113
  11. Linia nr Z43 — 112
  12. Linia nr 64 — 111
  13. Linia nr 86 —  110
Jakie są powody, przez które kursy nie są realizowane?

reklama

- Każdego dnia na łódzkie ulice wyjeżdżają setki pojazdów komunikacji miejskiej. Przyczyny zatrzymań mogą być bardzo różne. Zdarzają się oczywiście awarie techniczne, ale często zatrzymania się niezależne od MPK jak np. zablokowanie ruchu przez źle zaparkowane pojazdy, zasłabnięcia pasażerów, awantury z udziałem pasażerów, kolizje, wypadki, blokady ruchu przez służby, awarie zasilania. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy. Robimy wszystko, aby było ich jak najmniej

- tłumaczy Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Od stycznia do niemal połowy maja złożono 17 wniosków o zwrot kosztów podróży taksówką. Pięć z nich rozpatrzono pozytywnie.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo