Aby zawrócić przed zamkniętym skrzyżowaniem al. Kościuszki z Zieloną należy oczywiście zająć odpowiedni pas, a to w przypadku miejsca do zawracania tuż przy ul. 6 Sierpnia nie jest takie łatwe.
Zamknięte skrzyżowanie al. Kościuszki z ul. Zieloną w Łodzi - jak jechać?
Od momentu zamknięcia skrzyżowania al. Kościuszki z ul. Zieloną obowiązuje w tym miejscu tymczasowa organizacja ruchu. Wszystko ma związek z podziemnym przystankiem kolejowym Łódź Śródmieście, który powstaje pod skrzyżowaniem.Jadąc zarówno od strony ul. 6 Sierpnia, jak i od strony Zachodniej dla kierowców przygotowano specjalne miejsce do zawracania. Dotychczas w tym miejscu kursowały także autobusy nocne, które aktualnie kursują objazdem oraz zmieniły się lokalizacje przystanków nocnej strefy przesiadkowej.
Kierowcy jadący od strony al. Mickiewicza mogą się jednak natknąć na pułapkę. Przy dojeździe do zamkniętego skrzyżowania i jednocześnie do miejsca zawracania spotkają dwa sprzeczne ze sobą oznakowania.
Według oznakowania pionowego kierowcy mają do dyspozycji dwa klasyczne pasy ruchu, z czego lewy jest do jazdy na wprost i prawy pas ruchu do jazdy w lewo – poniżej fotografia.
Zupełnie inne jest jednak oznakowanie poziome, według którego lewy pas jest tzw. pasem zanikającym, który za moment się skończy.
Tymczasowa organizacja ruchu na alei Kościuszki w Łodzi
Choć znaki poziome powinny być spójne ze znakami poziomymi, to w tym przypadku jest inaczej.Jak mówi mł. asp. Jadwiga Czyż z łódzkiej drogówki uwagi dotyczące tego oznakowanie zostały skierowane bezpośrednio do łódzkiego magistratu.
- Sprawę przekazaliśmy do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. Nie ma zgody na taką sytuację, aby jeden znak mówił jedno, a drugi co innego – to może doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym
- mówi mł. asp. Jadwiga Czyż, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Zapytanie w sprawie słuszności takiej organizacji wysłaliśmy do PKP PLK, czyli inwestora budowy przystanku kolejowego Łódź Śródmieście oraz ZDiT-u.
Jak informuje Tomasz Andrzejewski z łódzkiego ZDiT-u sprawa została już zgłoszona do PKP PLK.
- Jest to tymczasowa organizacja ruchu wprowadzone przez PKP na potrzeby budowy tunelu średnicowego. Przekażemy uwagi do wykonawcy inwestycji
- poinformował portal TuŁódź.pl Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Według obowiązujących przepisów zarówno znaki pionowe, jak i poziome muszą ze sobą spójne i przedstawiać jedną organizację ruchu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.