reklama

Kiedy ruszy dalej budowa tunelu w Łodzi? Jest nowy termin startu tarczy Katarzyna

Opublikowano:
Autor: PAP | Zdjęcie: PBDiM

Kiedy ruszy dalej budowa tunelu w Łodzi? Jest nowy termin startu tarczy Katarzyna - Zdjęcie główne

Podano datę wznowienia budowy tunelu | foto PBDiM

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźMariusz Serżysko, prezes PBDiM, budowniczy tunelu średnicowego w Łodzi powiedział w środę w Sejmie, że aktualnym dla rozruchu tarczy drążącej terminem jest 16 stycznia 2026 r. - Tunel ma 7,5 km. Zostało nam 980 m. Jesteśmy polską firmą, polskimi inżynierami i chcemy ten tunel dokończyć - powiedział Serżysko.
reklama

Sejmowa Komisja Infrastruktury zebrała się w środę późnym wieczorem tylko po to, żeby minister infrastruktury przedstawił sytuację na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Ze strony posłów padły pytania o możliwość wznowienia drążenia i kiedy to nastąpi.

Mariusz Serżysko, prezes Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego odpowiadając na pytania zadeklarował, że obecnie aktualny termin, kiedy maszyna drążąca ruszy z miejsca to 16 stycznia przyszłego roku.

Chcemy tę pracę dokończyć

- Jesteśmy polską firmą, polskimi inżynierami. Zainwestowaliśmy już 600 mln zł z własnych funduszy. Podpisaliśmy 51 aneksów, przeszliśmy pod 21 z 35 budynków na trasie tunelu. Sprowadziliśmy z Anglii wybitnego specjalistę od budowy tuneli. Chcemy tę prace dokończyć. Ale jeśli tarcza nadal będzie stała bezczynnie, ten personel rozjedzie się po świecie

reklama

- powiedział Mariusz Serżysko.

Budowa nie zostanie wstrzymana

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zadeklarował, że nie ma mowy, że budowa tunelu zostanie wstrzymana, a resort ma rezerwę finansową dla tej inwestycji.

- Łódź to półmilionowe miasto, które jako jedyne w Polsce nie miało przelotowej kolei. Dla Ministerstwa Infrastruktury absolutnym priorytetem jest zapewnienie finansowania dla budowy tunelu

- powiedział Malepszak podczas sejmowej komisji.

reklama

Tunel średnicowy ma połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz) i skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa - Poznań i Wrocław. 7,5-kilometrowy tunel dzieli się na dwie części. Dwutorowy odcinek od Łodzi Fabrycznej do Kozin drąży większa z dwóch tarcz - Katarzyna. Cztery jednotorowe tunele na zachód od przystanku Koziny wykopała już mniejsza tarcza - Faustyna.

Według formalnie wciąż obowiązującego harmonogramu budowa powinna zakończyć się w czerwcu 2026 r. (pierwotnie miał to być rok 2021 r.) by od grudnia tunelem mogły pojechac pociągi, ale ze względu na katastrofę budowlaną we wrześniu 2024 r. (nad tarczą zawaliła się część kamienicy) drążenie tunelu przerwano. Nowy harmonogram nie jest ustalony. Wspomnianym ostatnio przez wiceministra Malepszaka możliwym terminem zakonczenia budowy jest koniec roku 2029.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo