Obsługa podróżnych, korzystających z dworca Łódź Kaliska odbywa się w kontenerze.
Stary budynek wyburzono, powstaje nowy.
Remont dworca Łódź Kaliska
Jak podaje PKP, powstały już konstrukcje stalowe pod szyby przyszłych wind, które prowadzić będą na perony oraz pod wieżę zegarową. Rozpoczęły się również prace przy instalacjach elektrycznych.
- W związku z przebudową dworca Łódź Kaliska powadzonych jest szereg prac, m.in. prace żelbetowe, murarskie, a także prace sanitarne wewnątrz budynku oraz prace związane z izolacją ścian zewnętrznych
- informuje nas Agnieszka Jurewicz, Wydział Współpracy z Mediami, Biuro Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji, Polskie Koleje Państwowe S.A.
Nowy budynek będzie posiadać prostą bryłę, przeszkloną od placu przydworcowego i parkingu. Elewacje będzie wykonana z miedzi oksydowanej. W środkowej nawie budynku na całej długości dachu ma znaleźć się nowoczesny świetlik. Wnętrze będzie nawiązywała do tego co na zewnątrz.
Parter przeznaczony będzie dla podróżnych. Znajdą się tu kasy biletowe, poczekalnia z częścią dla dzieci, a także lokale komercyjne. Na piętrze swoje biura będą miały spółki kolejowe.
PKP zapowiedziało także zmiany w najbliższym otoczeniu dworca. Powstać ma nowoczesny plac przydworcowy, służący jako węzeł komunikacyjny, dostosowany do ruchu samochodów (z miejscem do ładowania samochodów elektrycznych), autobusów oraz rowerów wraz z dużą wiatą rowerową. Natomiast za budynkiem zaplanowano parking dla pasażerów.
Przebudowa dworca kosztować ma prawie 60 mln zł. Prace wykonuje firma SKB LDR z Warszawy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.